Afaceri de la zero, succes garantat pe termen lung

gif card de energie dacus 1000x100 alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Tehnici și bune practici în dezvoltarea mediului antreprenorial timișean, mereu cu un „pas înainte”, au fost prezentate de Ziarul Financiar și Banca Transilvania, parteneri în cadrul proiectului „Afaceri de la zero”.

Peste 200 de antreprenori din județul Timiș au fost martorii unui nou eveniment din zona business, ce a stat sub genericul „Hello Timișoara” și care a fost demarat de două dintre cele mai puternice corporații din țară: Ziarul Financiar și Banca Transilvania. Găzduită în sala Congress Hall de la Iulius Town, locul unde se scriu acțiunile de succes, conferința a reunit oameni de afaceri din segmente diferite de activitate care a avut ca temă principală de abordare cele peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici din România, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu cifre de afaceri anuale de 70-80 de miliarde de euro.

„Noi am constatat că după criză au fost oameni care au avut curajul să înceapă afaceri de la zero. Sunt afaceri mici, începute în perioada tunurilor mari, să îi spunem așa, nu toți pot să intre în această categorie, dar sunt oameni care au început. Fie că au început cu o cofetărie, fie că au început să taie ceva și să livreze anumite produse către alte companii mai mari, fie că fac flori, fie că fac anumite, nu știu, tricouri, sunt oameni care au început de undeva. Noi acum când ne uităm la Zara sau la H&M uităm să citim istoria lor și să vedem că și acum 30, 40 de ani un antreprenor fie un spaniol, fie un suedez, au început cu o afacere mică și au adus-o undeva. Eu sper ca măcar cineva din România, ar fi extraordinar să fie din Timișoara, ca peste 30 de ani să poate să spună «da, am făcut un lanț»”, a declarat Cristian Hostiuc, director editorial al Ziarului Financiar.

Cum facem ca mediul antreprenorial şi cultura de business din Timișoara să se dezvolte mai mult? Cum se pot transforma ideile celor care vor să devină antreprenori într-un business? Cum poate creşte popularitatea produselor şi serviciilor locale pe alte pieţe? Sunt doar câteva dintre întrebările la care a oferit răspunsuri directorul general adjunct la Banca Transilvania.

„Fiecare caută o idee sau caută un partener nou de afaceri. Caută poate pur și simplu să înțeleagă ceea ce se întâmplă acum în lume sau în România. Fiecare caută ceva, câteodată nici nu știm ceea ce căutăm, dar genul acesta de evenimente cât mai informale, unde oamenii pot povesti între ei, în care speakerii sunt bine aleși, în care reușim să păstrăm așa un ton sunt bine venite. Este genul de eveniment care aduce valoare adăugată. Nu ai cum să pleci cu mâna goală de aici. Cu cât o comunitate de afaceri este mai închegată cred că cu atât mai mult șansele acesteia cresc de a realiza ceva notabil și nu vreau acum să dau exemple de alte comunități sau de alte zone din România, dar cred că Timișoara are o oportunitate foarte bună. Orașul este mare, populația este tânără, este foarte educată, sunt foarte multe afaceri noi care se creează. Oamenii sunt altfel dispuși să stea de vorbă unii cu alții. Astea sunt toate avantaje pe care trebuie să le folosiți”, a declarat Tiberiu Moisă, director general adjunct la Banca Transilvania.

Faptul că Timișul, mai exact orașul de pe Bega, a fost mereu cu un pas înainte, mai ales în ceea ce privește dezvoltarea mediului de business, atragerea de investitori și demararea unor proiecte de anvergură pe termen lung nu mai este nicio noutate pentru nimeni. De ani buni municipiul a înflorit sub puterea celor consacrați în această lume, dar cunoaște și noi perspective oferite de cărțile de vizită ale tinerilor antreprenori care au pornit afaceri de la zero sau au în plan acest lucru.

1000x100 (3)

Printre poveștile de succes ale unor deschizători de drumuri se numără cele ale brandului Senneville, Spontan Events, Bereta, Kenosis, Spot Events. Un antreprenor de succes a povestit pentru Express de Banat ce înseamnă să fii afacerist și mai presus de toate omul din poveste:

„Cred ca este ușor să fii antreprenor. Eu nu mă plâng și nu m-am plâns niciodată. Simt astfel pentru că ceea ce fac mi se potrivește ca o mănușă. Uneori sunt obosită, însă este frumos în business, provocator și înălțător. Mă guvernează dorința de a face lucrurile foarte bine, pot și cred că totul este logic. Înțeleg să plătesc taxe și dări la stat. Nu mă revolt. Înțeleg că funcționăm după reguli și le aplic chiar și acasă, în familie. Cred în succes pentru că am mare încredere în mine. Cât timp voi gândi logic cu mintea limpede pot doar să câștig. Școala Evelyn a luat ființă în 2008 din dorința de a mă reîntoarce la prima mea dragoste: predatul la clasă.

Am lucrat patru ani în învățământ apoi alți patru într-un domeniu militar, iar apoi m-am privatizat, am devenit antreprenor, deci mă pot considera un antreprenor care a plecat de la zero. Școala Evelyn este proiectul meu de suflet în care cred cu toată inima. Știu că fac ceva bun mie și societății.

Evelyn Cursuri Calificare/Diplome Europene este o școală duală, ce lucrează prin Ministerul Muncii și Ministerul Educației, iar noi calificăm oameni de toate vârstele, îi calificăm și recalificăm”, a declarat Evelyn Velciov, fondatorul Şcolii de Meserii Evelyn Resource Center.

 

publicitate Timisoara banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/