Adevărul despre Semmeringul bănățean, ascuns sub preș?

Zvonurile se intensifică în privința închiderii liniei Oravița-Anina. Oficialii lasă să se știe doar anumite lucruri, pe cele mai grave le știu doar cei din interior.

În luna septembrie s-a făcut mare vâlvă după ce trenul Oravița-Anina ar fi urmat să mai circule doar în zilele de vineri, sâmbătă și duminică. Parlamentarii de Caraș-Severin, Marcel Vela și Luminița Jivan, au reacționat după ce subiectul a ajuns în presă. Lucrurile s-au rezolvat. Însă doar pentru moment!

Mai precis, CFR Călători a revenit asupra primului ordin, care limita circulația trenului la doar trei zile. Ce se întâmplă însă cu cel de-al doilea ordin, despre care nimeni n-a făcut vorbire? Din luna ianuarie, trenul ar urma să mai circule doar cu grupuri organizate de călători (ca să fie profitabil!), care însă nu vor ști ora de plecare!

Remus Cherla, șef de gară la Oravița, de 17 ani angajat al CFR Infrastructură, spune că până acum CFR Călători ar fi trebuit să ceară deja introducerea trenului Oravița-Anina în noul mers al trenurilor, care intră în vigoare din 15 decembrie. Lucru care nu s-a întâmplat. „Așa ceva nu s-a mai întâlnit. Acum circulă trenul în fiecare zi, că s-a anulat telegrama, dar mai avem o telegramă, legată de noul mers al trenurilor. De ce e bine să meargă când poate să fie rău? Din 15 decembrie, când se schimbă mersul trenurilor, CFR Călători nu a solicitat trasă pentru trenul 9694, 9695 și 9696. Trenul nu va mai pleca, asta este. Nu va mai fi un orar fix. În fiecare an, până în 15 octombrie, s-a făcut cerere de la CFR Călători către CFR Infrastructură pentru a se introduce ruta asta. Acum nu.”, a declarat Remus Cherla pentru Express de Banat, subliniind că solicitările pentru alte rute au fost deja transmise.

Prin urmare, dacă lucrurile nu se schimbă, călătorii nu vor mai găsi în Mersul Trenurilor ruta Oravița-Anina. Și cum ar mai putea supraviețui o călătorie fără bilete vândute? Asta să fie calea spre desființarea Semmeringului bănățean, spre declararea liniei ca fiind neprofitabilă?

CFR Călători se face că nu aude. Am fost înștiințați că presa poate comunica doar în scris, prin intermediul e-mailului. Până acum, redacția Express de Banat a transmis două solicitări, la interval de două săptămâni. Fără niciun răspuns. La fel or fi tratate și solicitările turiștilor…?