Pe lângă faptul că Uzina Constructoare de Mașini se află la un pas de faliment, trecutul orașului și istoria sunt puse acum în pericol din cauza modului perfid și șmecheresc în care Adrian Chebuțiu, sprijinit de Adrian Preda, a pus mâna pe unicul muzeu de locomotive în aer liber din România.
Povestea preluării obiectivului de către Adrian Chebuțiu a început înainte ca omul de afaceri să fie cercetat de organele statului. Intențiile pe care le afișa în Consiliul de Administrație și în Adunarea Generală ale uzinei reșițene erau dintre cele mai bune, însă rezultatul n-a fost cel scontat. Asta mai ales că așa zisul om de afaceri promitea înstrăinarea obiectivului de către uzină prin înființarea unui ONG cu potențialul de a atrage milioane de euro din fonduri europene. Singura condiție impusă la acest capitol era o asociere cu Primăria Reșița sau cu Consiliul Județean.
Aceasta a fost motivația care a stat la baza convingerii membrilor din Consiliul de Administrație să voteze „pentru”. Prin urmare, în primăvara lui 2009, propunerea UCM Reșița a fost de înființare a unei asociații care să dețină locomotivele, iar prin urmare, companiile membre ale UCM Grup (n.r. manevrate de Chebuțiu) au fondat Asociația Uzinele de Fier și Domeniile Reșița. Bunurile, în valoare de peste 2 milioane de lei, urmau să fie incluse în patrimoniul asociației.
Persoana împuternicită să reprezinte compania în fața notarului public a fost chiar Adrian Chebuțiu. Singurul aspect omis de acesta în prezentarea făcută Consiliului de Administrație a fost însă cel referitor la numele asociaților fondatori, printre care figura și el, ca persoană fizică, în afară de UCMR. Nici actul constitutiv n-a ajuns la Consiliul de Administrație, întrucât pe document s-ar fi observat cu ușurință că acesta are alte scopuri decât cel prevăzut inițial, de modernizare a obiectivului.
Una peste alta, pe data de 27 aprilie 2010, prin contractul de donație, autentificat la notar, SC UCM Reșița SA donează Asociației UDR parcul de locomotive din Triaj, iar din actul constitutiv nu rezultă sub nicio formă scopul pentru care membrii Consiliului de Administrației al uzinei au fost de acord inițial. Mai mult, din actele întocmite privind donația Parcului de locomotive Triaj rezultă, în mod cert, că actul de donare s-a făcut, de fapt, în interesul lui Adrian Chebuțiu, care a acționat continuu în acest sens. Astfel, s-a ajuns în situația în care controversatul om de afaceri să-și doneze lui însuși bunuri din patrimoniul societății comerciale pe care o conducea.
Pe rolul instanțelor de judecată se află în prezent un proces prin care uzina reșițeană încearcă să recupereze obiectivul din Triaj.
Rămâi cu Express de Banat și află detalii incendiare despre procedeul de înstrăinare a muzeului!
si-a luat si el, ca stia ca vin vremuri grele!
Felicitari Oana pentru subiectul abordat. Poate ca prin dezvaluirile pe care le faci determinam justitia sa isi faca datoria in dosarul amintit caci in prima instanta zeita a fost legata la ochi. A uitat sa verifice daca votul lui preda in aga a fost sau nu valabil sau s-a dat dupa demisia acestuia de la conducerea UCM deci fara calitate. Oana ajuta Resita si fa dezvaluirile de care vorbesti caci resitenii chear merita. Sa nu uitam debarcaderul.