7 din 10 români merg la mall cel puțin o dată pe săptămână, iar durata medie petrecută este de două ore, arată un studiu recent.
7 din 10 români merg la mall de câteva ori pe săptămână, potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru Brand Management. Dintre aceștia, 3 sunt femei și 4 bărbați.
73% dintre bărbați sunt prezenți la mall de câteva ori pe săptămână, 23% merg între o dată și trei ori pe lună, iar 4% mai rar de o dată la trei luni. Femeile, în schimb, vizitează des centrele comerciale în proporție de 67%, fac 1-3 vizite pe lună în proporție de 29% și doar 4% au declarat că se duc la mall mai rar de o dată pe sezon.
Timpul mediu pe care îl petrec românii într-o vizită la mall este de puțin peste 2 ore (130 minute), Generația Z (14-25 ani) fiind cea care se remarcă în acest caz, cu peste 150 de minute petrecute într-o singură sesiune de shopping. La polul opus se află Generația X (43-58 de ani), cu doar 116 ore.
Cel mai des românii se duc în centrele comerciale pentru cumpărături (55%), în topul preferințelor urmând socializarea la o cafea (29%), masa în zona de food court (29%), o vizită la hypermarket (18%), mersul la cinematograf (4%) și plata utilităților & sport (2%).
Cei care merg la shopping cumpără mai degrabă haine de damă (18%) sau pentru bărbați (12%) și cosmetice sau parfumuri (10%).
„În prezent, mallurile joacă un rol important în stilul de viață al consumatorilor, succesul acestora pe piața românească fiind de necontestat. Avem din ce în ce mai multe astfel de centre comerciale în orașe, iar aglomerația din acestea reflectă foarte clar plăcerea românilor de a face cumpărături, dorința de a socializa și de a se distra. Vizitatorii mall-urilor se remarcă prin diversitatea lor de gen, vârsta, venit și nivel de educație întrucât aceste destinații oferă un mediu atractiv și adaptat unei game largi de nevoi individuale, atât de ordin emoțional cât și rațional”, a declarat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research
Femeile sunt cele care merg la mall pentru a face cumpărături (61%), în timp ce bărbații, deși cheltuie mai mult per sesiune, își planifică vizitele și în scop utilitar și numai în proporție de 48% pentru cumpărături.
Suma cheltuită în medie de către români la o vizită în mall este de aproape 300 de lei. Cei mai cheltuitori sunt cei din segmentul de vârstă 36-45 de ani (Millenials), cu aproape 370 lei, urmați îndeaproape de Generația X, care cumpără în valoare de circa 330 lei într-o vizită la mall. Cel mai puțin cheltuie într-o sesiune de cumpărături Generația Z – numai 200 lei.
Interesant de observat este și tendința consumatorilor care, deși achiziționează mai ales din magazine online, merg totuși în shop-urile de tip showroom aflate în mall-uri pentru a testa produsele înainte de a le cumpăra efectiv. Dintre aceștia, se remarcă mai ales Generația Z (46%).
Eșantionul a cuprins 826 de respondenți aflați în categoria de vârstă 14-60 de ani, cu educație preponderent medie și superioară și venituri variate, aflați în București, Timișoara, Cluj-Napoca, Constanța și Iași.