Sume considerabile vor intra în următorii trei ani în județ pentru proiectele destinate readucerii în bănci a copiilor din medii defavorizate și a combaterii abandonului școlar.
La Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin s-au semnat vineri, 23 septembrie, contractele cu unitățile de învățământ beneficiare de granturi finanțate în cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar – Runda I. În total, este vorba despre 33 de școli din Caraș-Severin.
„Eforturile directorilor care au scris aceste proiecte au fost răsplătite, fiind toți câștigători a acestor granturi de finanțare care nu sunt deloc puține. În județ, în următorii trei ani, pentru că pe parcursul a trei ani se derulează aceste programe, va intra o sumă deloc mică, nu mai puțin de 19.319.148.25 de lei. Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar este finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență și realizat în cadrului unui proiect-pilot privind dezvoltarea unui sistem integrat de prevenire, intervenție și compensare pentru creșterea participării școlare.”, a declarat Carina Pristavu, inspector școlar general.
Fiecare școală din cele 33 câștigătoare a granturilor de finanțare și-a scris propriul proiect, în care a avut prevăzut un grafic de activități și un grup țintă de copii. De exemplu, unele unități de învățământ și-au propus să folosească banii pentru dotarea școlilor și a beneficiarilor cu echipamente IT ori pentru activități remediale și de sprijin. Altele au considerat mai potrivite activitățile educative extrașcolare (tabere, vizite de documentare, stagii de practică) sau oferirea unei mese calde la școală.
„Este un proiect interesant prin care vom încerca să ajutăm copiii în prag de abandon. Aceștia vor beneficia de o masă caldă, de tabere școlare, iar la nivel mai larg ne-am mai propus să dotăm școala cu mobilier, calculatoare și laptopuri”, a spus Marțian Lepa, directorul Școlii Gimnaziale „Romul Ladea” din Oravița.
La rândul său, Petru Belciu, directorul Școlii Gimnaziale din Petroșnița ne-a mărturisit: „Ne-am propus să achiziționăm pentru 30 de copii tablete, apoi în clase table multifuncționale. Pe lângă digitalizare, avem program remedial pentru acești copii, și la fel, în anumite luni din proiect, un program școală după școală, unde vom asigura masă caldă pentru grupul nostru țintă”.
Din cele 33 de unități de învățământ câștigătoare, 26 sunt din mediul rural. Este vorba despre școlile gimnaziale din Petroșnița, Grădinari, Turnu Ruieni, Dalboșeț, Tirol, Vărădia, Fârliug, Berzasca, Forotic, Bocșa, Glimboca, Răcășdia, Zăvoi, Verendin, Constantin Daicoviciu, Obreja, Dognecea, Ticvaniu Mare, Băuțar, Sacu, Măureni, Bocșa, Pojejena, Vermeș, Liceul Tehnologic din Berzovia, Liceul Teoretic Româno-Croat din Carașova și Școala Profesională Agricolă din Cornereva.
Restul școlilor sunt din mediul urban: Colegiul Național „Diaconovici-Tietz”, Școala „Mihai Peia” din Reșița, Liceul Tehnologic „Clisura Dunării” Moldova Nouă, Generală Nr. 1 și Nr. 2 din Bocșa, Colegiul Național „Mircea Eliade” și Liceul „Mathias Hammer” din Anina.