Reşiţa are verde pentru biciclete

Pe lista proiectelor municipalităţii pentru 2012 se regăseşte şi programul de realizare de piste pentru biciclişti. Proiectul a primit deja aprobarea Ministerului Mediului şi Pădurilor, care va contribui cu peste 60 la sută din finanţare, astfel că Reşiţa are şanse mari să devină primul oraş din judeţ cu trasee pentru cei care se deplasează pe două roţi.

Traseele care vor face legătura între cartierele Govândari şi Muncitoresc ar trebui să fie gata până la sfârşitul anului. Lungimea totală a pistelor va fi de peste 10 kilometri, pentru care Primăria Reşiţa va plăti 620. 000 de lei, urmând ca aproape 62 la sută din cheltuieli, adică 2. 413.000 de lei,  să fie suportate de Administraţia Fondului Pentru Mediu. „Am semnat certificatul de urbanism pentru un proiect unic în Caraş-Severin, este vorba despre piste pentru bicicliştii noştri. Neavând finanţare, am încercat să atragem nişte bani, şi cred eu că am şi reuşit.  În două luni sper să vorbim de un proiect tehnic finalizat”, a spus Mihai Stepanescu, primarul Reşiţei.

Pe unde vor circula bicicliştii

Dacă în prezent deplasarea pe două roţi se face ori pe marginea carosabilului, punând la încercare atât siguranţa bicicliştilor, cât şi nervii şoferilor, ori pe trotuare, încurcându-i pe pietoni, odată cu finalizarea proiectului se va circula în mod civilizat.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Pistele de biciclete vor face legătura între cartierul Lunca Bârzavei şi Centrul Vechi, urmând următorul traseu: Pasajul Triaj, Calea Timişoarei, b-dul. Al. I. Cuza, str. Bielefeld, str. Eftimie Murgu, ocolire zona centrală prin spatele Hotelului Semenic şi Palatului Cultural, traversare pod metalic peste Bârzava, trotuarul din faţa Casei de Cultură, până la Poşta veche. În sens invers, pista va fi amenajată pe trotuarul din dreapta al b-dului Revoluţia din Decembrie, continuându-se până la sensul giratoriu de la Intim.

Potrivit studiului de fezabilitate, soluţiile pentru amenajare sunt fie lărgirea trotuarelor cu până la 0,80 m, fie delimitarea pistei între carosabil şi trotuar printr-un parapet de siguranţă. „Pe lângă piste am avut în vedere şi amenajarea trotuarelor, pentru că în cea mai mare parte covorul asfaltic nu mai există sau este puternic degradat. Sper să organizăm peste două luni licitaţia de execuţie şi până la finele anului să vorbim şi de finalizarea proiectului”, a mai spus Mihai Stepanescu.

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/