Ce perle au scos liceenii la simulări!

casinoherculane by sungarden alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Ultima săptămână i-a prins pe elevii din anii terminali de liceu cu nasul în cărți. Cel puțin așa trebuia să stea situația, pentru ca la vară sau la anul, după caz, examenul de bacalaureat să fie promovat fără bătăi de cap.

Cu toate că săptămâna de simulări era o ocazie perfectă pentru ca liceenii să-și probeze cunoștințele, pentru cei mai mulți dintre ei școala s-a transformat într-o glumă. Tot de glume au avut parte și profesorii corectori care s-au crucit în fața lucrărilor pline de aberații și perle.

Unul dintre elevi se chinuia, de exemplu, să argumenteze că un fragment de text aparţine genului literar dramatic astfel: „Aparţine genului dramatic fiindcă Dinu minte, iar Gena se preface”.

Cele mai multe perle culese din mințile celor mai „răsăriți” liceeni au legătură cu romanul Ion. Fie că povestea din roman a fost transformată într-o telenovelă dramatică, fie într-o poveste cu agricultori frustrați și tractoare de la 1900, cert este că majoritatea elevilor au scăldat acțiunea din Ion până au limpezit-o de tot de vreun înțeles.

De departe cea mai răsărită sclipire de inteligență așternută pe hârtie a fost: „Începutul romanului îl arată pe Ion un băiat ce se trezeşte de dimineaţă, tractoarele trecând pe uliţă şi el mergând la lucrat pământul”.

Mulți dintre ei, fie că se priceau la abureli, fie că au văzut prea multe telenovele, au creat adevărate povestiri, demne de lacrimi în fața notelor la bac. „La început, Ion este sărac şi stabil din punct de vedera psihologic. Deşi era nebun după avere şi iubea pământul mai presus decât propria sa viaţă acesta nu recurge la gesturi extreme”.

promovare banner maxagro

Din același registru fac parte și următoarele: „Relaţia dintre Ion şi Florica, deşi promiţătoare la început, se dovedeşte, în final, a fi un real eşec, deoarece fiecare sfârşeşte în braţele altcuiva, fiind condamnaţi la o iubire neîmpărtăşită”, „George şi-a dorit-o pe Ana şi, nereuşind, s-a orientat către Florica” sau „În final, iubirea dintre Ion şi Florica nu supravieţuieşte testelor”.

Bogăția perlelor născute din mințile sclipitoare ale învățăceilor din epoca Facebookului are în dotare și următoarele vorbe de duh: „Ion are un statut social sub-mediocru”, „Ion este vânjos din punct de vedere fizic”. Nici autorul romanului nu a fost iertat din lucrările elevilor: „Liviu Rebreanu s-a băgat într-o simbioză minunată cu viaţa satului, el scriind un roman extraordinar” .

Liceenii reșițeni, „premianți” la școala vieții

Chiar dacă la citit au stat cam prost, elevii nu au ezitat totuși să contopească subiectele primite la simulări cu teoriile învățate de fiecare în „școala vieții”. Fie că au făcut referite la bani, averi, respect și dușmani cert este că majoritatea lucrărilor au transformat romanul Ion într-o manea.

Printre cele mai răsărite perle în acest sens se numără: „Fiind un om violent, fără scrupule, ce şi-a bătut joc de Ana, Ion are în gândire doar banul şi averile”, „Romanul Ion ne inspiră să ne respectăm mult mai mult unii între ceilalţi ca oameni, cu atât mai mult într-o relaţie” sau „În concluzie, romanul s-a sfârşit tragic, totul fiind o minciună şi romanul arătându-ne ce valori trebuie să avem noi ca om şi că tot ce primim de la viaţă bun sau rău trebuie să acceptăm aşa cum este”.

STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/