„În perioada preşcolară, capacitatea copilului de a imita este dominantă“

Peste 40 de educatoare din zona Caransebeșului au participat zilele trecute la un cerc pedagogic menit să pregătească activitățile specifice preșcolarilor pentru perioada următoare.

Acțiunea a fost organizată la grădinița din Zăgujeni, structură a Școlii Gimnaziale Constantin Daicoviciu. Au participat educatore din Sacu, Tincova, Sălbăgel, Peștere, Mâtnicul Mare, Prisaca, Copăcele, Maciova, Zăgujeni și Constantin Daicovicu. Coordonatorul lucrărilor a fost Alina Balint, iar metodiști – Codruța Peia, directorul Grădiniței PP 4 din cartierul Nord al municipiului Caransebeș, Dana Stanciu, directorul Grădiniței PP 2, Silvia Caraibot de la Grădinița PN 2, Loredana Conciatu, director Școala Gimnaziala Constantin Daicoviciu, și Elena Barbu, director adjunct în cadrul aceleiaşi instituții de învățământ.

Tema principală de discuție a fost adoptarea unui plan de activități sportive și educative pentru dezvoltarea fizică și mentală a copiilor. În perioada premergătoare școlii, copilul se dezvolta atât în plan fizic, cât și în plan psihic într-un ritm accentuat. „În dezvoltarea psihică a copilului, factorii care influenţează cel mai mult sunt factorii de mediu. Mediul familial, socio-cultural şi apoi practica socială se vor impune în acţiunea lor de modelare psihică privitoare la caracterul, temperamentul, comportamentul şi procesele de cunoaştere ale copilului. În perioada preşcolară, activitatea senzitivo-motorie este dominată de capacitatea copilului de a imita. El începe să imite modul de acţiune şi comportament care, mai apoi, se transformă în modele conştiente şi proprii. De aceea, în această perioadă, contribuţia educativă a acestor modele este deosebită și noi, prin aceste cercuri pedagogice, nu dorim altceva decât să ne punem de acord asupra modului prin care ajutăm la dezvoltarea copilului în colectivitate, pentru a-l pregăti pentru școală”, ne-a declarat Loredana Conciatu, directorul şcolii din Constantin Daicoviciu.