Hurduzeu liniștește apele din Moldova Nouă! Orașul nu este în colaps! Încă!

Problema bacului care ar trebui să facă legătura între România și Serbia nu este atât de gravă pe cât pare. Șeful Consiliului Județean Caraș-Severin a încercat să calmeze spiritele, spunând că încă se poartă discuții pentru salvarea proiectului.

Săptămâna trecută, primarul Adrian Torma a dat verdictul: proiectul de trecere a frontierei cu bacul nu se va realiza! Faptul că la ultima licitație pentru amenajarea portului nu s-a prezentat nicio firmă interesată l-a făcut pe Torma să anunțe în spațiul public virtual că data de 19 septembrie este „cea mai tristă zi din mandatul meu în calitate de primar al orașului Moldova Nouă de până acum”. Și nici nu ar putea fi altfel, având în vedere că eșuarea proiectului ar însemna un colaps pentru Moldova Nouă. Orașul ar trebui să restituie 2 milioane de euro, bani primiți pentru realizarea unui punct de traversare a fluviului cu bacul, între Moldova Nouă și Golubac. În plus, s-ar alege cu interdicția de a mai accesa fonduri europene în următorii 7 ani.

Silviu Hurduzeu, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, a încercat să calmeze spiritele, explicând că termenul de finalizare este 31 decembrie, iar până atunci partenerii proiectului caută soluții pentru rezolvarea problemei. „În cursul acestei săptămâni, la nivelul organismului care a finanțat acest proiect va avea loc o întâlnire cu liderul, adică Consiliul Județean și cu partenerii implicați, în speță, Primăria Moldova Nouă. În acest moment, proiectul cu bacul este la nivel de implementare. Până în 31 decembrie este în perioadă de implementare și nu aș vrea să fac acum referiri la acest aspect. Există și această posibilitate de reziliere a contractului dacă nu se va găsi o soluție, dar eu sper să existe o soluție”.

Conform proiectului, obligația Consiliului Județean Caraș-Severin în acest proiect constă în achiziționarea bacului, în timp ce administrația locală din Moldova Nouă s-a angajat să amenajeze punctul vamal, care implică realizarea unui drum de 1,5 km și o platformă betonată.