O delegație a Consiliului Județean Caraș-Severin a făcut joi o vizită de lucru în teren, la lucrările realizate prin proiectul Modernizare DJ 582 Văliug – Slatina Timiș.
Dacă înainte să înceapă aceste lucrări de la Brebu Nou și până la Slatina Timiș nu se putea ajunge din cauză că drumul era înfundat și grav avariat, acum, după 60 de ani, accesul se face pe o șosea proaspăt asfaltată, semnalizată și mult mai sigură pentru turiștii care vor să ajungă în zona subalpină sau alpină a Muntelui Semenic.
Lucrările au fost deja achitate, s-au încheiat mai repede decât termenul prevăzut în proiect și toată lumea are de câștigat. Pe de o parte, investitorii din zona montană, cărora nu le mai rămâne acum de făcut decât să dezvolte turistic zona, iar pe de altă parte, turiștii care vin din sudul a țării scurtează distanța cu 50 de kilometri pentru că nu mai sunt obligați să folosească unica rută disponibilă, prin Reșița, așa cum se întâmpla până acum.
„Este o investiție de 121 milioane de lei, a Consiliului Județean, din fonduri europene, pe Programul Operațional Regional. Lucrările au fost finalizate. Este vorba de 36 de kilometri de carosabil reabilitat, de 32 de kilometri de parapet metalic greu și foarte greu, de circa 240 de podețe noi, de 66 de podețe decolmatate. Lucrarea a început târziu, din varii motive, însă a fost finalizată la termen, iar din acest punct de vedere constructorul și-a făcut datoria. A fost un efort important, o lucrare grea. După cum se știe, au existat porțiuni de drum unde nu mai exista șosea”, a declarat președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Sorin Frunzăverde.
[slickr-flickr search=”sets” set=”72157649494791742″]
Noua șosea începe din Văliug și se încheie în intersecția cu Drumul European 70. Dat fiind faptul că s-a lucrat în zona montană, investiția n-a fost ușor de realizat.
„Condițiile climaterice au fost mai deosebite. Am avut probleme cu unele infiltrații pe sub terasamentul drumului și am avut niște rupturi, care s-au reparat însă în timp, în așa fel încât să putem preda lucrarea. A fost rezolvată problema scurgerilor de pe versanți, astfel că, de acum înainte, nu ne vom mai lovi de asemenea situații. Au mai fost probleme cu deplasările oamenilor, utilajelor, drumul fiind înainte foarte îngust, cu aprovizionarea de materiale, mai ales că, în același timp, nu puteam bloca circulația. Trebuia să lăsăm accesul oamenilor din zonă. Lucrările au durat, efectiv, trei ani”, a spus Victor Marinescu, directorul general al firmei constructoare.
Acesta a subliniat însă că portanța drumului nu permite un trafic deosebit de greu. Prin urmare, va trebui rezolvată problema autoutilitarelor care transportă lemn.
„Accesibilitatea acestei zone extrem de frumoase va constitui, probabil, zona turistică cea mai importantă a Banatului Montan. Va fi o accesibilitate mult mai ușoară, mult mai simplă și sperăm că aceste lucruri se vor vedea și în investițiile pe care sectorul privat le va realiza în următorii ani, împreună cu lucrările de gestiune a deșeurilor, alimentări cu apă și canalizări în Brebu Nou și Văliug. Sperăm că, astfel, ne-am adus aportul, ca instituție, în programul de dezvoltare turistică a acestei zone”, a afirmat arhitectul șef al județului, Victor Naidan.
Drumul e foarte frumos si se preteaza la ture cicliste.
Am fost de 2 ori in acest an pe el cu bicicleta si e foarte fain. Mai multe poze am pus aici:
http://petrucristescu.domasnea.com/2014/09/munce-munce-semenic.html