În 2022, compania ZF a realizat vânzări de 43,8 miliarde de euro, în creștere față de 2021 cu 14%. Astfel, grupul tehnologic și-a continuat cursul strategic într-un an extraordinar de dificil din punct de vedere economic, arată rezultatele financiare ale companiei.
Cu aceste valori, grupul și-a atins previziunile, care au fost ajustate în toamnă, dar, din punctul de vedere al companiei, acestea nu sunt suficiente pentru a face față unei transformări accelerate pe timp de criză.
„Chiar dacă am făcut progrese suplimentare cu strategia noastră în 2022, nu putem fi mulțumiți de acest rezultat financiar.”, a declarat directorul general al ZF, Holger Klein, la prezentarea bilanțului de joi, de la Friedrichshafen.
Klein conduce ZF de la 1 ianuarie 2023: „Prin urmare, cea mai importantă sarcină a noastră este să ne concentrăm pe accelerarea schimbării și pe accelerarea ritmului. Am lansat un amplu program de performanță cu scopul de a accelera procesele, de a simplifica canalele de luare a deciziilor și de a menține disciplina costurilor”. Eficiența obținută în acest mod permite ZF să facă investiții specifice în tehnologii profitabile și de viitor.
Pe baza strategiei „Next Generation Mobility”, ZF își dezvoltă în continuare structurile corporative pentru a le adapta și mai bine la cerințele pieței și ale clienților. Din acest motiv, ZF plănuiește, printre altele, să fuzioneze cele două divizii pentru tehnologia sistemului de rulare pentru autoturisme și tehnologia de siguranță activă într-o divizie nouă și unică pentru tehnologia sistemului de rulare, a direcției și a frânelor.
„Noua divizie oferă toate componentele hardware, software și electronice pentru a controla dinamica verticală, longitudinală și laterală a unui vehicul. Cu o cifră de afaceri de peste 14 miliarde de euro, ar trebui să fie un partener puternic pentru clienții noștri încă de la început.”, a explicat Klein.
ZF înființează unele unități de afaceri în mod independent, astfel încât acestea să se dezvolte mai rapid și să opereze cu mai mult succes pe piață. „Pentru zonele atractive, cu un potențial de creștere foarte bun și nevoi mari de investiții, căutăm investitori externi ca parteneri.”, a spus Klein. Printre acestea se numără Divizia de tehnologie de siguranță pasivă, Divizia axelor convenționale pentru autoturisme și Divizia de navete de conducere autonomă.
Printre altele, segmentele aftermarket și de acționări electrice s-au dezvoltat cu succes. Divizia Aftermarket și-a convins clienții cu tot mai multe soluții digitale și oferte de servicii și și-a crescut din nou vânzările: + 6%, în 2022, la 3,2 miliarde de euro. În ceea ce privește mobilitatea electrică, portofoliul de comenzi pentru motoare electrificate pentru autoturisme și vehicule utilitare se ridică în prezent la peste 30 de miliarde de euro. Acest lucru permite ZF să facă tranziția de la cutiile de viteză clasice la soluții de acționare electrică.
Creșterea cifrei de afaceri influențată de inflație și de efectele valutare
În anul fiscal 2022, ZF a realizat vânzări consolidate de 43,8 miliarde de euro (2021: 38,3 miliarde de euro), o creștere de 14 % față de cifra din anul precedent. Creșterea organică a fost de 9,3%, diferența fiind datorată efectelor valutare.
„În ceea ce privește creșterea vânzărilor, am depășit performanțele piețelor globale de vehicule.”, a declarat directorul financiar Michael Frick.
În domeniul cercetării și dezvoltării (R&D), ZF și-a sporit încă o dată activitățile: cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare au atins un nivel record de 3,4 miliarde de euro, față de 3,1 miliarde de euro în 2021. Rata de cercetare și dezvoltare a ajuns la 7,8% (2021: 8,0%). Investițiile în imobilizări corporale s-au ridicat la 1,9 (2021: 1,6) miliarde de euro, ceea ce corespunde unei rate de investiții de 4,3 % (2021: 4,2).
Perspective pentru exercițiul financiar 2023
Pe baza reducerii producției de vehicule începând cu 2019, ZF se așteaptă acum la al cincilea an de criză consecutiv, după anii de pandemie, precum și după începerea războiului din Ucraina. Pe fondul provocărilor existente și al incertitudinilor continue legate de evoluția piețelor mondiale, compania se așteaptă la o creștere moderată a vânzărilor grupului la peste 45 de miliarde de euro în 2023.
În 2022, ZF a avut aproximativ 165.000 de angajați la nivel mondial. Compania este reprezentată în 168 de unități de producție din 32 de țări. În România, ZF are aproximativ 5.000 de angajați în șase locații – București, Timișoara, Roman, Oravița, Lupeni și Marghita).