Werner Hirschvogel, cetățean de onoare în Caraș-Severin

werner hirschvogel cetatean de onoare in caras severin

Distincția a fost acordată post mortem pentru merite deosebite în promovarea sportului și creșterea prestigiului județului la nivel național și internațional.

Acordarea titlului a fost aprobată cu unanimitate de voturi în ședința de consiliu județean din luna mai ca o recunoaștere a carierei remarcabile a unei legende a sportului cu motor. Astăzi, placheta a fost înmânată Corneliei Schindler, fiica fostului pilot care „a pus județul pe harta motor sportului românesc”, în exprimarea președintelui Consiliului Județean Caraș-Severin, Romeo Dunca.

„Îmi amintesc cum, în anii 90, după ce plecasem în Germania, tatăl meu avea nevoie de echipamente dar rămăsăse fără sponsori. Atunci a trecut numele meu pe mașina lui de concurs. M-am bucurat mult așa cum astăzi mă bucur văzând atât de mulți oameni care au venit pentru a-l onora”, a spus Cornelia Schindler. Mulțumirile sale se îndreaptă spre toți cei care au făcut posibilă acordarea titlului de cetățean de onoare și-și dorește mult ca etapa de viteză în coastă să poarte și pe mai departe numele tatălui său.

Lui Lucien Hora, alt mare pilot reșițean, i-a fost cuvânt de căpătâi îndemnul la modestie și simplitate primit de la Werner Hirschvogel. Asta deoarece mașinile pe care le-au construit împreună erau foarte simple. Nu uită etapa de campionat național de la Poiana Brașov din anul 2000, ultima pentru Werner Hirschvogel. Atunci au făcut schimb de mașini, Hirschvogel cedându-i lui Hora mașina sa, mai bună, convins că venise vremea ca acesta să facă un pas în față și să meargă mai tare. Chiar și așa, Hirschvogel a câștigat și parcă nu mai era așa convins să renunțe văzând că a învins din nou concurenți mult mai tineri.

Anul următor, s-a prezentat cu un Matiz la etapa de coastă de la Reșița. „M-am lăsat de naționale, de curse nu!”, i-a spus atunci lui Hora și desigur că, la clasa sa, a câștigat din nou. „Pe tinerii pasionați de mașini și motoare îi îndemn să aibă grijă cu mașinile aflate în circulație pe stradă pentru că sunt tot mai puternice. De aceea strada e mult mai periculoasă decât traseele de coastă. Dacă sunt dornici de viteză și de motorsport, să se apuce de curse pentru că pot face asta în mod organizat și cu cineva care-i îndrumă de la început”, a spus Lucien Hora.

Etapa de viteză în coastă de la Reșița este una dintre cele mai frumoase din țară datorită traseului dar și spectatorilor mai numeroși ca nicăieri. A spus-o Emil Ghinea, pilotul din Mangalia care duminică a câștigat la Reșița pentru al treilea an consecutiv. S-a referit însă și la asfaltul de pe traseu, ale cărui denivelări își pun amprenta pe calitatea virajelor și pe timpii de concurs. Întrebat despre asta, Romeo Dunca a promis că va face demersuri pentru ca, la ediția de anul viitor, traseul să se prezinte impecabil. „E prima dată când aflu despre aceste probleme. Dacă aș fi fost atenționat anul trecut, am fi căutat o soluție. Fiind drum național, voi face o adresă către Drumuri Naționale și-i voi ruga să introducă pe lista lor reparația acestui tronson, adică schimbarea suprafeței de uzură a covorului și astfel să ajutăm această competiție”, a spus Romeo Dunca pentru Express de Banat.
Citește si: Emil Ghinea, victorie la Memorialul Werner Hirschvogel

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/