Acțiunile de informare cu privire la prevenția în trafic sunt din ce în ce mai des realizate atât la nivel local, cât și la nivel național. Sfârșitul de săptămână aduce la Timișoara evenimentele „Învață să salvezi o viață” și Klausenburg Retro Racing, ambele cu scopul de a responsabiliza participanții la trafic și de a arăta partea frumoasă a vehiculelor pe două și patru roți.
Campania „Învață să salvezi o viață” are loc duminică, 21 iulie, între orele 13.00 și 15.00, în Piața Victoriei din Timișoara. Acțiunea are scopul de a responsabiliza participanții la traficul rutier, printr-un exercițiu de descarcerare și prin prezentarea unor tehnici de acordare a primului-ajutor. La eveniment vor participa atât viceprimarul Timișoarei, Dan Diaconu, cât și reprezentanți din partea ISU Timiș, IPJ Timiș, SMURD Timiș, motocicliști și piloți.
Evenimentul Klausenburg Retro Racing va avea loc și el în weekend, în Piața Huniade din Timișoara. Evenimentul, ajuns la cea de-a XIII-a ediție, este organizat de Asociația Klausenburg Retro Racing, prin reprezentantul Horațiu Anghel. Cele două zile vor fi dedicate paradelor mașinilor retro, astfel, bijuteriile pe patru roți vor putea fi admirate începând cu ora 18.00.
La conferința de presă de astăzi a participat și consilierul primarului Nicolae Robu, Cătălin Iapa, care a prezentat rezultatele sistemului inteligent de management al traficului rutier, conform unei evaluări făcute la sfârșitul anului 2017. La toți cei 5 parametri propuși, rezultatele au fost pozitive și descrescătoare. „Toate rezultatele sunt mai mult decât ne-am propus inițial”, a mărturisit Cătălin Iapa.
În ceea ce privește fluidizarea traficului în oraș și reducerea timpului de călătorie, în 2013 a fost măsurat la 20 de minute/călătorie, în 2017, s-a obținut o medie de 10.9 minute/călătorie. Și în cazul infracțiunilor rutiere există o scădere: în 2013 s-au înregistrat 3.770, în timp ce în 2017, doar 150. Ca să nu mai vorbim de accidente, unde numărul lor a scăzut puternic – 8.750 în 2013 și 1.815 în 2017.
Reprezentanții celor două proiecte se arată încrezători în ceea ce privește reușita evenimentelor și speră la o conștientizare mai puternică în rândul spectatorilor.