Întrebări ale celor cu afaceri: De ce să-mi mai fac un site dacă există social-media? Sau: Ce sens are un site de prezentare în loc de Facebook sau Instagram?
Deci, de ce să-ți mai faci un site când te poți promova foarte bine, simplu și ieftin (sau chiar gratis) pe social media? La ce bun să cheltui când poți primi totul de-a gata, aceasta este o temă doar în aparență logică. Pentru că fiecare sistem de promovare are logica sa, avantaje și dezavantaje. Să intrăm așadar într-unul dintre cele mai dezbătute subiecte: website versus social media!
Pentru ca o afacere să prospere, oricât de mică ar fi aceasta, are nevoie de ambele, atât de website cât și de prezența în social media. Este nevoie de marketing în ambele domenii. Pur și simplu nu se poate ignora niciunul dintre acestea. Pandemia de Covid a reprezentat să zicem o bornă în marketingul digital, când firmele practic au trecut dincolo de simpla prezență în social media, de bon-ton, căci așa se face.
Cele mai multe au început să descopere avantajele promovării în social media. Dar și dezavantajele uneia sau alteia! Însă, un lucru este cert: fiecare sistem are rolul său. Cercetări serioase (Vezi Top Website Statistics For 2023) arată că 71% din firme au un website de prezntare. De asemenea, jumătate dintre acestea se gândesc să investească în performanța site-urilor.
Nu este mai puțin adevărat că prezența în mediul online atât cu un site „clasic” cât și cu unul de social media devine aproape obligatorie. Căci o afacere despre care nu se vorbește înseamnă că nu există, nu-i așa? Deci, fiecare gen de prezență online are logica sa!
» Cum faci afaceri pe internet și să ai promovare gratuită
Indiferent ce business aveți, dacă aveți un buget de promovare mic sau deloc, calea ce trebuie să o urmați este social media. Aici sunt costurile cele mai mici. Aceasta pentru că majoritatea rețelelor de promovare vă pun la dispozție un spațiu gratuit. În contul respectiv puteți pune informațiile de bază, fotografii importante, descrieri ale serviciilor/produselor.
De cealaltă parte, ca să construiți un website de prezentare va trebui să apelați la serviciile unui web designer. Sau agenție, nu neapărat o persoană anume. Aici costurile diferă și ele, în funcție de dimensiunea și complexitatea site-ului, de modul de realizare. Și da, este adevărat, uneori plătiți firma, că vi l-a făcut un anumit designer. Ca la pantaloni, dacă scrie pe ei Gucci atunci trebuie să plătiți, că deh, sunteți cineva!
Acestea sunt și ele importante, diferă de la un sistem la altul și trebuie să fim sinceri, nu veți vinde nimic dacă nu investiți în promovare!
Managementul unui cont social ați putea să-l faceți și dvs. Scrieți, faceți fotografii, postați… desigur, dvs știți cel mai bine în ce constă afacerea. Întrebare: cât de eficient puteți fi? Adică să vă și întrețineți businessul și să vă și promovați? Mai devreme sau mai târziu veți ajunge la concluzia că ar trebui să încredințați cuiva gestionarea prezenței în social media. Iar dvs să faceț ce știți mai bine, adică să vă ocupați de mica afacere. Care, dacă vreți și o gestionați cum trebuie, va deveni mare. Știți faza cu fiecare soldat are bastonul de mareșal în raniță…
Să știți însă că nicio rețea de socializare nu vă va promova gratuit! Adică fără bani veți putea face totul doar până la un anumit nivel. Facebook vă ia bani pentru postări promovate, Instagram nu permite linkuri decât pe bani, Linkedin percepe iarăși costuri pentru aproape orice! Așadar, cont gratuit da, dar promovarea e pe bani!
La fel și în promovarea site-urilor. Ca să ai un site care să-ți aducă bani, să fie înaintea concurenței, va trebui să investiți. Site-ul dvs nu va apărea înaintea celor ale concurenței doar că vreți. Este nevoie de apariția în Google, de prezența pe alte site-uri care sunt mai bine cotate. De exemplu în cotidienele online! Utilizatorii citesc presa și află și despre afacerea dvs. Prin bannere sau articole publicitare.
Prezența în mediul online la nivel de performanță, costa deci și ea. Nimic nu este gratis pe lumea asta.
» Publicitate online în Express de Banat
Unul dintre cele mai importante criterii de care este bine să țineți cont este diferența de proprietate. Adică ce înseamnă să fii proprietar al unui website și/sau al unui cont social. Diferența este ca de la cer la pământ.
Să luăm de exemplu Facebook-ul. De câte ori nu ați auzit că un prieten sau o cunoștință de-a dvs are contul blocat. A fost reclamat, raportat, postarile lui au deranjat. Sau nu și-a mai putut accesa contul. Credeți că este rar întâlnită o astfel de situație? Ba, aș zice, dimpotrivă. Este însă opțiunea dvs. În plus, ați constatat și dvs, că vechile postări sunt greu accesibile sau deloc.
Constatăm așadar cum contul dvs pe o rețea de social media, indiferent care, este supus capriciilor. Ale lui Zucki, Musk sau doar utilizatori care vă urăsc, inclusiv concurența. În opoziție, un website va avea mreu conținutul pe care-l doriți dvs. „For ever” cum s-ar spune…
Ați intuit probabil că nu există o rețetă sigură, care să vă lanseze afacerea. Care să o facă super-profitabilă. Totul este relativ, dar cea mai bună soluție este combinația celor două ssteme de marketing digital. Adică să ai un website care-și difuzează conținutul – servicii, produse, postări – pe social media, aceasta este formula câștigătoare! Cel puțin deocmandată…
Și mai țineți vă rog cont și de comportamentul utilizatorului: când caută pe Google ceva, în primele poziții îi vor fi afișate website-uri și nu conturi sociale!
Dixit!
» Urmăriți și alte articole despre tehnologia informației