Vremuri grele! Sute de elevi lugojeni nu au un dispozitiv personal pe care să-l folosească la orele online

România se numără printre țările cu cel mai mare risc de abandon școlar din Europa, cu un procent de peste 17%. Din păcate, odată cu pandemia de coronavirus și trecerea școlilor în scenariul roșu, cu ore exclusiv online, riscul de abandon este în creștere.

Este un fapt dovedit că învăţarea online accentuează inegalitate de şanse, iar lipsa accesului la internet sau dispozitive electronice descurajează copiii, în special pe cei din medii defavorizate, să continue studiile. În țara noastră circa 250.000 de elevi din totalul de 3.000.000 nu pot participa la lecțiile online din cauză lipsei mijloacelor necesare. Și la Lugoj sunt probleme.

Din totalul elevilor care învață în școlile din Lugoj și Măguri, 263 nu au acces la internet. În aceeași situație se află și 7 cadre didactice.

De asemenea, un număr de 835 de elevi și 5 profesori nu au un dispozitiv personal cu care să participe la orele online. „Nu înseamnă că acești elevi nu se pot conecta la orele online. Ei folosesc dispozitivele familiei (majoritatea), dar nu au un dispozitiv al lor. Dificultatea apare unde sunt mai mulți frați sau părinții folosesc dispozitivul. Tabletele din programul guvernamental «Școala de acasă» vor rezolva această problemă, în cea mai mare parte, deci elevul va avea dispozitivul lui, fără să mai depindă de un dispozitiv de la o terță persoană.”, explică prof. Marin Popescu, inspector Școlar General al ISJ Timiș.

Există însă și statistici pozitive pentru Lugoj și Măguri. Numărul elevilor cu acces la internet este semnificativ, respectiv 6.753, iar 6.181 se bucură de un dispozitiv personal (tabletă/laptop/pc), cu care participă la orele online. Dintre profesori, 649 au acces la internet și 651 dețin dispozitive personale.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/