Un proiect de voluntariat axat pe mediul social defavorizat are drept scop principal acordarea de șanse la un viitor mai bun pentru copiii și tinerii care provin din grupuri vulnerabile. Proiectul se derulează până în luna iulie 2021 în Reșița și Bocșa.
În perioada august 2019-iulie 2021, Asociația „Voluntariatul pentru toți” va implementa, împreună cu 8 parteneri internaționali, proiectul de voluntariat european „Voluntari Sociali”, având nr. Referință 2019-1-RO01-ESC11-062952, finanțat de către Comisia Europeană prin programul Corpul European de Solidaritate.
Un număr de 10 voluntari din 8 țări vor avea stagii de câte 12 luni în Reșița, acestea urmând să fie organizate în două fluxuri a câte 5 voluntari fiecare. Majoritatea activităților vor avea loc în două școli din apropierea Reșiței, mai exact la structura cu clasele 1-4 din Câlnic a Colegiului Național „Mircea Eliade” din Reșița și în Centrul Școlar CSEI „Christiana” din Bocșa.
Scopul proiectului este creșterea capacității de angajare a tinerilor voluntari și, în același timp, creșterea calității serviciilor educaționale oferite în localitățile Câlnic și Reșița.
Pe durata stagiilor de voluntariat, voluntarii vor lucra direct cu beneficiarii acestor instituții, care sunt tineri și copii din medii dezavantajate și cu cerințe educaționale speciale.
Activitățile desfășurate de Centrul Școlar de Educație Incluzivă sunt unice în Bocșa, iar instituția are nevoie de suport pentru a desfășura activități creative educaționale, de recreere și activități fizice în afara programului de lucru al cadrelor didactice. Aceasta este una dintre dificultățile cu care mai multe instituții naționale care lucrează cu copii și tineri instituționalizați se confruntă.
„Prin acest proiect dorim să creăm un model de bune practici și să aducem un suport instituțiilor sociale și educaționale care lucrează direct cu acest tip de copii și tineri cu probleme de sănătate sau din medii dezavantajate.”, spun reprezentanții Asociației „Voluntariatul pentru toți”.
Probleme abordate de proiect:
– lipsa de implicare a tinerilor din orașele mici, zone dezavantajate și din mediul rural în activități de voluntariat;
– excluziunea grupurilor vulnerabile, a copiilor cu cerințe educaționale speciale și a tinerilor proveniți din medii defavorizate;
– lipsa de experiență, încredere și cunoștințe a tinerilor aflați în căutarea unui loc de muncă;
– cunoașterea la un nivel foarte scăzut a limbii engleze.
Parteneri: