Vinuri bune la preţuri convenabile? Sau preţuri bune pentru vinuri convenabile?

po 1000x100px (3) untitled design set 970x90 px

Conferința „Povestea Brandurilor Românești din Vin” a pus în discuţie ce anume primează pentru consumatori atunci când cumpără un vin: calitatea sau preţul?

Care sunt diferențele dintre consumatorii de vin care cumpără vin din magazine și dintre cei care aleg o sticlă de vin atunci când iau masa în oraș a fost una dintre temele discutate în cadrul conferinței „Povestea brandurilor românești din vin”, organizată de revista Business Magazin, informează Mediafax.

publicitate online in ziar Express de Banat

Cătălin Păduraru, CEO al IWCB, a remarcat că un cumpărător de vinuri se orientează după prețurile pe care le consideră decente, dar acelea pot fluctua în funcție de oferte. Specialistul a vorbit de o anumită segmentare a pieței, care există și în alte state mai dezvoltate, precum Marea Britanie, Germania sau Statele Unite: clienții de până în 30 de ani, care se simt confortabil oferind până în 40 de lei pe o sticlă de vin în retail, consumatorii calculați, care sunt interesați de raportul calitate-preț, dar și cei atașați de un anumit brand, pentru care prețul e mai puțin important.

În retail, palierul de preț în care cumpărătorul se simte confortabil se oprește la 22-23 de lei, crede și Costin Ghiță, director de vânzări la Jidvei. „Consumatorul chiar pune presiune cumva pe produsul pe care vrea să îl achiziționeze, căutând tot mai multe beneficii – inclusiv emoționale – generate de un branding mai bun. Dacă vorbim de horeca, discuția e mult mai complexă, pentru că acolo lucrurile sunt mult mai fragmentate. Dacă încercăm să spunem câți bani ar da în zona de horeca un consumator pentru un vin, ne-am hazarda, deoarece depinde de foarte multe elemente – eveniment, locație etc.”, a spus Costin Ghiță.

1000x100 casinoherculane by sungarden gif card de energie dacus 1000x100

Victor Deleanu, reprezentantul producătorului Cotnari, subliniază faptul că cele mai mari volume în horeca se dezvoltă pe vinurile la pahar, nu la sticla, iar pragul de confort e în jurul valorii de 15 lei. Totodată, Andreea Micu, reprezentanta Cramelor Avincis, spune că a observat un prag de 25-30 de lei în ceea ce privește prețul pe care oamenii sunt dispuși să îl dea pentru o sticlă de vin în retail.

În retail, volumul cel mai mare e la vinurile cu un preț de sub 20 de lei, spune Radu Gherman, director de achiziții lichide la Carrefour. „Uitându-ne la tot ce înseamnă băuturile alcoolice, ar trebui să considerăm horeca un soi de trendsetter – uitați-vă la fenomenul Aperol Spritz. Un cocktail care nu e specific românesc a ajuns, prin horeca, să fie atât de îndrăgit și consumat. Interesul meu ca retailer e ca produsele să fie cunoscute și apreciate într-un restaurant, iar clientul să aibă posibilitatea de a cumpăra vinul dintr-un magazin mare. Am tot interesul ca un client să interacționeze cu vinuri de calitate, pentru că și eu o să vând acele vinuri”, a explicat retailerul.

Sursă foto: prtotal.ro.

versay aprilie 980x120 px banatica 1000x100
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/