Conferința „Povestea Brandurilor Românești din Vin” a pus în discuţie ce anume primează pentru consumatori atunci când cumpără un vin: calitatea sau preţul?
Care sunt diferențele dintre consumatorii de vin care cumpără vin din magazine și dintre cei care aleg o sticlă de vin atunci când iau masa în oraș a fost una dintre temele discutate în cadrul conferinței „Povestea brandurilor românești din vin”, organizată de revista Business Magazin, informează Mediafax.
Cătălin Păduraru, CEO al IWCB, a remarcat că un cumpărător de vinuri se orientează după prețurile pe care le consideră decente, dar acelea pot fluctua în funcție de oferte. Specialistul a vorbit de o anumită segmentare a pieței, care există și în alte state mai dezvoltate, precum Marea Britanie, Germania sau Statele Unite: clienții de până în 30 de ani, care se simt confortabil oferind până în 40 de lei pe o sticlă de vin în retail, consumatorii calculați, care sunt interesați de raportul calitate-preț, dar și cei atașați de un anumit brand, pentru care prețul e mai puțin important.
În retail, palierul de preț în care cumpărătorul se simte confortabil se oprește la 22-23 de lei, crede și Costin Ghiță, director de vânzări la Jidvei. „Consumatorul chiar pune presiune cumva pe produsul pe care vrea să îl achiziționeze, căutând tot mai multe beneficii – inclusiv emoționale – generate de un branding mai bun. Dacă vorbim de horeca, discuția e mult mai complexă, pentru că acolo lucrurile sunt mult mai fragmentate. Dacă încercăm să spunem câți bani ar da în zona de horeca un consumator pentru un vin, ne-am hazarda, deoarece depinde de foarte multe elemente – eveniment, locație etc.”, a spus Costin Ghiță.
Victor Deleanu, reprezentantul producătorului Cotnari, subliniază faptul că cele mai mari volume în horeca se dezvoltă pe vinurile la pahar, nu la sticla, iar pragul de confort e în jurul valorii de 15 lei. Totodată, Andreea Micu, reprezentanta Cramelor Avincis, spune că a observat un prag de 25-30 de lei în ceea ce privește prețul pe care oamenii sunt dispuși să îl dea pentru o sticlă de vin în retail.
În retail, volumul cel mai mare e la vinurile cu un preț de sub 20 de lei, spune Radu Gherman, director de achiziții lichide la Carrefour. „Uitându-ne la tot ce înseamnă băuturile alcoolice, ar trebui să considerăm horeca un soi de trendsetter – uitați-vă la fenomenul Aperol Spritz. Un cocktail care nu e specific românesc a ajuns, prin horeca, să fie atât de îndrăgit și consumat. Interesul meu ca retailer e ca produsele să fie cunoscute și apreciate într-un restaurant, iar clientul să aibă posibilitatea de a cumpăra vinul dintr-un magazin mare. Am tot interesul ca un client să interacționeze cu vinuri de calitate, pentru că și eu o să vând acele vinuri”, a explicat retailerul.
Sursă foto: prtotal.ro.