În următorii patru ani ar trebui să avem o Timișoară curată, cel puțin în acte. Contestația cu privire la licitația pentru salubrizarea Timișoarei a fost soluționată săptămâna aceasta. Dintre cele trei firme care au candidat, societatea TRANSCLEAN SRL Timișoara a câștigat în urma evaluărilor.
Firma urmează să asigure colectarea, transportul, depozitarea și reciclarea deșeurilor, dar și a materialelor de construcții provenite din demolări sau din activități de reabilitare. Valoarea acordului stabilit între firma de salubrizare și Primăria Municipiului Timișoara este de 23 de milioane de lei, preț fără TVA.
Licitația a avut loc în 21 noiembrie 2019 și au participat trei firme: S.C. SALUBRITATE S.A. – Deva, S.C. AVM PROJECT INVEST SRL și S.C. TRANSCLEAN S.R.L. Deși toate cele trei firme s-au încadrat în parametrii de evaluare, la alegerea finală s-a ținut cont de atributul „cel mai bun raport calitate-prețˮ. Acest criteriu a redat punctajul maxim societății TRANSCLEAN. Astfel, firma va pune la dispoziție peste 20 de mașini de salubrizare cu capacități diferite de strângere a gunoiului și cu dotări speciale, dar și containere de colectare de volum diferit. Pentru prestarea noului serviciu, personalul va fi format din 14 muncitori, 17 conducători auto, 1 dispecer și un coordonator auto.
„La ora actuală nu putem spune că suntem mulțumiți, pentru că eu sunt un perfecționist. Timișoara nu este la ora actuală nicidecum un oraș murdar, este un oraș care a depășit perioada critică în ceea ce înseamnă curățenia, dar totuși un oraș în care trebuie să se întâmple în continuare multe lucruri pentru a fi model de oraș curat, așa cum eu ca primar și ca cetățean îmi doresc să fie. Eu fac în permanență observații și aduc critici.”, a declarat Nicolae Robu, primarul municipiului Timișoara.
După semnarea contractului, urmează ca programul de colectare să fie public pentru toți cetățenii orașului.