Vânzările de mașini de lux în România au atins un nou nivel maxim în 2021

rolls royce ghost

În România, vânzările de maşini de lux au atins un nou nivel maxim în 2021. Ferrari, cu 31 de maşini înmatriculate şi Rolls-Royce, cu 12 maşini înmatriculate, se află printre câştigători.

Anul 2021 este considerat de constructorii auto cel mai volatil şi impredictibil an din istoria industriei, influenţat atât de pandemie, restricţii de călătorie, dar şi de lipsa componentelor electronice care a dus la blocarea uzinelor.

De partea cealaltă, sectorul de lux a înregistrat creşteri-record atât la nivel local, cât şi la nivel mondial pe fondul cererii tot mai mari, indică ZF.

Cele cinci mărci de lux prezente pe piaţa locală: Aston Martin, Bentley, Ferrari, Lamborghini şi Rolls-Royce, au înregistrat per total o creştere a numărului de maşini noi înmatriculate de 34%, la 123 de unităţi. Dintre acestea, doar Lamborghini a înregistrat o scădere, de 12% de la 33 la 29 de maşini în 2021.

Torsten Müller-Ötvös, chief executive officer, Rolls-Royce Motor Cars, declara în timpul anunţării rezultatelor că în premieră marca britanică nu a înregistrat scăderi în nicio regiune la nivel mondial, iar cererea este atât de mare încât timpul de aşteptare a ajuns la un an.

„În sectorul de lux problema în 2021 nu a fost aceea de a găsi clienţi, ci aceea de a produce suficient pentru a acoperi cererea. Vânzările Rolls-Royce au atins anul trecut cel mai mare volum din istorie, de 5.586 de unităţi în 50 de ţări, creştere de 49% faţă de 2020”, a spus directorul Rolls-Royce.

El a subliniat că şi pandemia a influenţat piaţa, însă de cele mai multe ori a determinat clienţii să cumpere.

„Sunt bani acumulaţi şi care din cauza pandemiei n-au putut fi cheltuiţi iar clienţii au decis să cumpere un Rolls-Royce. Cererea rămâne la nivel ridicat şi în 2022. Vedem o creştere a pieţei de lux şi în următorii 2-3 ani dacă nu vor exista mari probleme”, a spus Torsten Müller-Ötvös.

În România maşinile Rolls-Royce sunt în cele mai multe cazuri cumpărate prin Automobile Bavaria, Michael Schmidt, fiind cel care deţine atât un service Rolls-Royce în România cât şi două centre ale mărcii britanice, unul în Munchen şi un al doilea la Viena.

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 26% în decembrie, faţă de perioada similară a anului trecut la 11.858 de unităţi. În total piaţa a scăzut în 2021 cu 4% la 121.208 unităţi.

Piaţa continuă să fie afectată de lipsa componentelor electronice, iar cine poate produce şi livra maşini, îşi asigură şi creşterea vânzărilor, având în vedere piaţa.

Pentru prima dată în ultimul deceniu, decizia de achiziţie nu mai este influenţată în primul rând de preţ, ci de disponibilitatea maşinilor, astfel încât chiar dacă numărul maşinilor disponibile pe stoc nu este unul ridicat, care sunt, sunt din versiunile superioare. Din top 10 mărci, jumătate au înregistrat creşteri – iar printre acestea se numără mărci precum Hyundai, Toyota, Ford, Mercedes-Benz şi BMW.

Criza componentelor electronice s-a adâncit în industria auto locală, unde din această cauză Dacia şi Ford au produs în septembrie doar jumătate din câr ar fi produs într-o lună normală, iar în continuare sunt anunţate noi opriri. Mai mult, dacă înainte exista un calendar mai clar al situaţiei, de acum înainte producţia este dictată de fluxul de componente.

Sursă foto: Ziarul Financiar

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/