Vânzări de pandemie! Școala online a golit magazinele din Lugoj de camere web, microfoane și tablete

Cursurile școlare online au generat magazinelor de produse electronice din Lugoj creșteri importante ale vânzărilor de camere web, microfoane, dar și tablete.

„La începerea școlii online, am vândut instant tot ce am avut în magazin. Au fost achiziții masive, cu zecile, la camere web, la microfoane, chiar și la căști cu microfon. A fost un boom și la vânzările de tablete, dar mai ales de laptopuri. Alte produse vândute masiv, odată cu începerea cursurilor online, au fost imprimantele multifuncționale din gama celor ieftine, cu prețuri cuprinse între 250 și 300 lei.”, ne-a declarat Claudiu Boancă, din cadrul MediaNet.

Bucuria vânzărilor record nu a ținut mult, pentru că, „deși cererea este în continuare foarte mare, la furnizori termenele de livrare au fost împinse prima dată la începutul lui mai, apoi la sfârșitul lui mai, la finele lui iunie, iar acum chiar spre luna iulie”.

Aceeași situație este și la Centrul de Calculatoare – CdC Shop, de pe strada Bălcescu. „Cerințele sunt mari la aceste produse. Camerele web le aducem foarte greu și, cum le primim, cum le și vindem, sunt vânzări de ordinul zecilor. Microfoane, la ora actuală, mai avem. În ceea ce privește tabletele, cererea a fost în mai mică măsură, să știți că lumea a preferat să cumpere laptopuri, care sunt mai scumpe, dar ajută mai mult. Și laptopuri am vândut de ordinul zecilor.”, ne-a declarat ing. Ioan Todor, din cadrul CdC Shop.

Și magazinul Andiref, specializat în comerțul cu amănuntul al calculatoarelor, al unităților periferice și al software-lui, a înregistrat vânzări record la camere web, microfoane, chiar și tablete, de la începerea școlii. Responsabila magazinului ne-a declarat că există solicitări mari în continuare. La camere web și microfoane, comenzile au fost plasate cu aproape două luni în urmă, există însă probleme cu importul sau cu întreruperea temporară a producției în China. Stocurile tind să devină insuficiente chiar pe consumabile cum ar fi tonerul pentru imprimantă.

Desigur, există și varianta achiziționării web-camerelor prin comerțul online. Aici, în general, prețurile au crescut de la 100 la peste 300 lei pentru o cameră web. Specialiștii recomandă prudență, mai ales că este vorba despre produse cu mărci practic necunoscute. „Prefer să vând branduri cunoscute, precum Microsoft, Genius, Creativ sau Prestigio, pentru că știu că nu am reclamații, iar clienții nu le returnează în perioada de garanție.”, spune unul dintre responsabilii magazinelor lugojene de profil.