Val de reclamații în vestul țării pentru facturi „umflate” la curent și gaz

whatsapp image 2022 02 08 at 14.28.56 (1)

Peste o mie de locuitori din vestul țării au reclamat, în ultima perioadă, comisarilor pentru protecția consumatorilor, facturi neconforme la energie și gaze naturale. Cele mai multe dintre acestea au vizat nereguli în ceea ce privește furnizorii de gaze. Majoritatea au fost deja soluționate, iar comisarii de control au aplicat și câteva amenzi. 

La nivelul Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor au fost înregistrate 1.007 reclamații privind furnizorii de energie electrică și gaze naturale, cele mai multe dintre acestea, 547, vizând nereguli în ceea ce privește furnizorii de gaze. 741 dintre aceste reclamații au fost deja soluționate, spun reprezentanții ANPC.

„În curs de soluționare sunt 266 de reclamații, principalele deficiențe reclamate fiind majorarea tarifului pe KiloWatt, nefacturarea conform OUG 118/2021, netransmiterea de notificări și facturare la un preț majorat.”, se arată într-un răspuns semnat de Adina Foghis Sucigan, comisarul șef al CR PC Regiunea Vest Timiș.

Potrivit Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului, comisarii de control au verificat toți furnizorii de energie care își desfășoară activitatea pe raza județelor Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș. Au fost date cinci amenzi în valoare de 108.000 lei.

„Principalele abateri constatate au fost: comportament incorect în relația cu consumatorii, întârziere proces schimbare furnizor, întârziere punere la dispoziție contract, nerespectare prevederi contractuale privind rezilierea contractului, facturare eronată energie consumată, citirile de regularizare nu sunt efectuate în conformitate cu clauzele contractuale și prevederile ANRE (maximum 6 luni), facturare eronată datorită indexului incorect, calcularea eronată a facturilor (s-a calculat cu prețul mărit toată perioada deși trebuia diferențiat tariful pe perioade diferite).”, se mai arată în răspunsul CR PC Regiunea Vest Timiș.

De luni, neregulile privind facturile, debranșările din cauza neplății facturilor sau alte urgențe care pun în pericol sănătatea publică pot fi sesizate direct pe WhatsApp, la numărul 0790.219.551. Numărul de telefon se află în permanență la Horia Constantinescu, șeful ANPC, iar aici pot fi transmise doar mesaje și fotografii. Aceste mesaje nu înlocuiesc reclamațiile făcute în mod curent, la sediile comisariatelor județene. Consumatorii pot depune sesizări și prin completarea unui formular online care se regăsește aici.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/