UVT, mereu în top! Comunicarea online a asigurat universității din Timișoara un loc lăudabil în clasamentul Webometrics!

Potrivit rezultatelor ediției din ianuarie, UVT se plasează pe locul 5 din cele 101 instituţii de învăţământ superior ierarhizate din România. La nivel european, se regăseşte pe locul 535, iar la nivel mondial ocupă poziţia 1.484, dintr-un total de 28.000 de instituții de învățământ superior, evaluate la nivel mondial.

Universitatea de Vest din Timișoara și-a orientat strategia spre comunicarea new-media și online, devenind din ce în ce mai adaptată noilor tendințe ale accesului liber la informaţii şi transparenței. Plasarea UVT în noul ranking Webometrics subliniază tocmai succesul acestei strategii, una adaptată noilor generații de tineri, pentru care comunicarea e facilitată cu preponderență de noile instrumente online”, remarcă rectorul UVT, prof.univ.dr. Marilen Pirtea.

Webometrics se bazează pe următorii patru indicatori (http://www.webometrics.info/en/current_edition):

Presence (5%) – Potrivit motorului de căutare Google, se evaluează numărul de pagini al principalului domeniu web al instituției. Acesta include toate subdomeniile care distribuie domeniul web principal și toate tipurile de fișiere, inclusiv cele de tip documente pdf;

Visibility (50%) – Numărul de rețele externe (subrețele) care generează backlink către paginile web ale instituției. Se utilizează valoarea maximă a indicatorului, obţinută de la furnizorii independenți de informaţii inlinks: Ahrefs & Majestic. Pentru o mai mare precizie, se exclud din calcul primele 20 linking domains şi backlink-urile corespunzătoare lor;

Openness (Transparency – 10%) – Numărul de citări ale autorilor de top în funcție de sursă. Se folosesc informaţiile din profilurile instituționale Google Scholar Citations (datele brute sunt disponibile pe acelaşi portal, secţiunea Transparent Ranking: http://www.webometrics.info/en/node/169). Doar profilurile instituţionale sunt selectate;

Excellence (Scholar – 35%) – Datele sunt colectate din Scimago şi reprezintă top 10% cele mai citate lucrări în domeniile de referinţă în ultimii 5 ani, anteriori evaluării.

Rankingul Webometrics este publicat de două ori pe an (datele sunt colectate în primele săptămâni din ianuarie şi iulie pentru a fi publice la sfârșitul acestor luni) şi acoperă mai mult de 28.000 instituții de învățământ superior la nivel mondial.