În județul Timiș sunt organizate, la momentul actual, potrivit legii, un număr de 47 de centre de permanență. Dintre acestea, patru sunt la Lugoj.
Centrele de permanență asigură, la sediu, continuitatea asistenței medicale primare în regim de gardă în afara programului de lucru al cabinetelor de medicină de familie, în mod gratuit.
În municipiu, oamenii se pot adresa Centrelor de permanență Lugoj I, situat pe str. Dimitrie Cantemir nr. 10, telefon 0256/358997; Lugoj II, pe str. A. Odeanu nr. 6, telefon 0256/328811; Lugoj III, pe str. Țesătorilor nr. 16b, telefon 0256/352424 și Lugoj IV, pe str. Timișorii bl. 57, sc. A, ap. 20, telefon 0256/356558.
Serviciile medicale prevăzute se acordă tuturor persoanelor care le solicită, indiferent de statutul de asigurat al acestora. Programul de activitate este între orele 20 și 8, în zilele lucrătoare, iar în zilele de sâmbătă, duminică, sărbători legale și zile declarate libere de către Guvernul României, programul este între orele 8 și 8 (programul începe la ora 8 și garda durează 4 ore).
Echipele de gardă sunt formate din medic și asistent medical
Serviciile medicale acordate de medicii de familie în cadrul centrelor de permanență sunt următoarele: asistență medicală în afecțiunile acute și urgențele medico-chirurgicale, în limitele competenței medicului de familie și ale posibilităților tehnice; trimitere către alte specialități în vederea internării, în situațiile care depășesc competențele medicului de familie; administrarea medicației necesare tratamentului de urgență care se asigură din trusa de urgență a centrului de permanență sau a cabinetului medical în cazul în care permanentă se asigură la cabinetul medical; eliberarea unei scrisori medicale, conform normelor de aplicare a Contractului cadru, pe care pacientul o va prezenta în zilele următoare la medicul său de familie pentru informare asupra diagnosticului și tratamentului administrat în centrul de permanență.
Serviciile medicale ulterioare celor acordate prin Centrele de permanență se suportă din Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate, cu respectarea condițiilor acordării pachetului de servicii de bază, pachetului minimal de servicii medicale și pachetului de servicii pentru persoanele asigurate facultativ, după caz, la cabinetul medicului de familie pe lista căruia este înscris pacientul sau în serviciile de primire a urgențelor în cazul în care pacientul primește un bilet de trimitere.