Mai sunt doar 200 de metri (porțiunea dintre Pojejena Sârbă și Pojejena Română) până când lucrările de asfaltare pe tronsonul de drum ce leagă comuna Socol de comuna Pojejena (DN 57A) vor putea trece de linia de finish.
Faptul că locuitorii din Clisura Dunării se vor putea bucura de un drum ca-n palmă, mai repede de luna septembrie (deadline-ul stabilit pentru finalizarea turnării covorului asfaltic pentru cei 21,5 de km ai DN 57A) are o explicație cât se poate de logică: gradul de seriozitate de care a dat dovadă societatea care a câștigat licitația pentru execuția lucrărilor.
Comparând situația celor 21,5 de km (DN 57A) cu situația altor 30 de km promiși de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la sfârșitul lunii martie (DN 57 Moravița-Oravița) am putea spune că un ochi al ministrului râde, iar celălalt plânge. Și asta pentru că, până la îndeplinirea obiectivului, concret, au fost reabilitați abia 3 km pe acest al doilea tronson de drum, semn că șoferii își vor mai petrece ceva timp pe la service-urile auto, iar concomitent vor mai fi nevoiți să bage mâna-n buzunar pentru a-și repara autovehiculele.
Bucuroasă că locuitorii comunei pe care o conduce vor avea curând un drum perfect, deoarece, aici, lucrările s-au desfășurat ca vântul și ca gândul, primarul din Socol, Olghița Ghiță, declară pentru expressdebanat.ro: „Aici, într-adevăr, lucrurile merg conform graficului stabilit cu societatea care a câștigat licitația pentru asfaltare, adică turnarea unui covor asfaltic în totalitatea drumului DN 57A. Urmează să fie finalizată doar bucata aceea mică, dintre Pojejena Sârbă și Pojejena Română, care să lege acest tronson de drum de DN 57, următorul pas fiind recepția lucrării”.
Cu privire la motivul pentru care totul pe DN 57A s-a desfășurat cu viteza luminii, edilul explică: „Firma care a câștigat licitația are interesul se termine lucrările cât mai repede să-și încaseze banii, iar întreaga lucrare să fie declarată finalizată”.
Întrebată cum se face că pe DN 57A totul a decurs cu seriozitate și cu o viteză inimaginabilă, iar pe DN 57, lucrurile parcă trag să moară, Ghiță ne oferă următoarele detalii: „Între Oravița-Moravița, pe DN 57, se lucrează în regie proprie. Din discuțiile purtate cu domnii de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, mai ales cu cei din Timișoara, am înțeles că aceștia au în dotare utilaje de ultimă generație, poate de milioane de euro, dar forța de muncă își spune cuvântul, adică oameni care să fie specializați să mânuiască astfel de utilaje. Bănuiesc că acesta este motivul. Dar noi ne bucurăm că aici, tronsonul nostru, după zeci și zeci de ani, este reabilitat și datorită lui vom reuși să dezvoltăm zona”.