Vechea Unitate de Primiri Urgențe din Reșița trebuie „tratată” cu încă 1,3 milioane de lei!

Costurile cu lucrările de modernizare de la UPU Reșița se apropie încet de 4 milioane de lei, deși inițial era vorba de o finanțare de 2,5 milioane. În plus, personalul medical trebuie mutat în containere până la finalizarea lucrărilor, containere care trebuie și ele închiriate.

Proiectul privind extinderea și dotarea infrastructurii Unității de Primiri Urgență din cadrul Spitalului Județean Reșița a intrat în impas. Pentru finalizarea acestuia este nevoie de modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Județean Caraș-Severin din 12 aprilie 2018 privind aprobarea proiectului faza DALI și faza PTE, în vederea finanțării acestuia în cadrul POR 2014-2020.

Mai pe românește, este vorba despre suplimentarea sumelor necesare finalizării lucrărilor, de la 2.523.944, 12 lei, cât era prevăzut inițial, la 3.804.396, 98 de lei. Adică o diferență de 1.280.452,86 de lei, cu TVA inclus.

În opinia celor care au fundamentat această hotărâre de Consiliul Județean, diferența de bani o reprezintă cheltuielile cu lucrările de reparații și racorduri la Unitatea de Primiri Urgențe existentă și închirierea de containere, pentru relocarea UPU, pe perioada desfășurării lucrărilor.

Altfel spus, consilierii județenei sunt chemați, săptămâna viitoare în ședință, să aprobe peste un milion de lei, nu pentru UPU cel nou, ci pentru cel vechi, ceea ce, la o primă vedere, pare o absurditate. Motivul invocat de conducerea CJ ar fi că, potrivit Contractului de finanțare nr. 4231/06.05.2019, actualul proiect „nu poate fi finalizat fără execuția lucrărilor care au fost prinse în cadrul proiectului de eficientizare energetică”.

Reamintim că, la scurt timp după învestirea la Consiliul Județean, președintele Romeo Dunca a renunțat la proiectul privind eficientizarea energetică cu bani europeni a celor trei staționare ale SJUR, investiție inițiată în mandatul lui Silviu Hurduzeu.

Interesant este faptul că, pe perioada în care aceste lucrări vor avea loc la UPU și în condițiile în care noul obiectiv UPU este în construcție, personalul medical va fi nevoit să lucreze provizoriu în containere speciale. Pentru aceasta, în decembrie anul trecut, au fost solicitate patru oferte de preț, pentru închirierea unui ansamblu de containere pentru o perioadă de maximum șase luni, în urma cărora s-a stabilit și costul estimativ al acestor cheltuieli cu închirierea, în cuantum de 258.448,16 de lei.

Rămâne de văzut dacă aleșii județeni vor aproba această majorare și de unde vor scoate banii necesari pentru suplimentarea sumei inițiale.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/