A fost lansată licitația pentru SF-ul de extindere la 4 benzi a Centurii Timișoara Nord. Documentația, consultanța și analizele vor costa 4,3 milioane de lei.
Va dura cel puțin un an, de la semnarea contractului, elaborarea studului de fezabilitate. Necesitatea extinderii de la 2 la 4 benzi de circulație a variantei de ocolire rezultă din datele adunate de CESTRIN.
„În cursul anului 2022, CNAIR, prin aparatul său tehnic de specialitate, CESTRIN, a desfășurat recensământul de circulație prin care s-au determinat cele mai importante caracteristici ale traficului: intensitatea și componența. Astfel, s-a determinat media zilnică anuală a volumului de trafic de 11.589 total vehicule pe întreaga lungime de 12,6 kilometri, din care traficul greu are o pondere de peste 30%. Prin datele de calcul ale traficului de perspectivă se estiemează creșterea până la valoarea de 23.584 total vehicule pe centura existentă”, aflăm din caietul de sarcini. Pentru proeictanți există și o cerință a DRDP Timișoara pentru întocmirea SF-ului.
„Prin realizarea prezentului proiect se va ține cont de configurarea nodului rutier existent al DN6 și VTM în vederea asigurării tuturor relațiilor de intrare și ieșire în și dispre VTM, respectiv se vor reconfigura corespunzător toate intersecțiile actuale, amenajate cu sens giratoriu, pentru a nu afecta traficul de tranzit, prin realizarea denivelată a acestora”, se arată în document. Firmele interesate de contract se pot înscrie la licitație până în 15 ianuarie 2025.
Centura Timișoara Nord a fost primul sector de variantă de ocolire construit și asigură legătura între drumurile naționale DN6 și DN69. Tronsonul a fost deschis traficului în anul 2010, având 12,6 kilometri și două benzi de circulație. Proiectarea obiectivului a început în anul 1997, drumul fiind dimensionat pentru a asigura cerințele bazate pe informații și date de trafic învechite.