Cea mai dificilă operațiune pentru realizarea Pasajului Solventul Timișoara a început. A demarat împingerea chesonului prin subteran, pe sub 10 linii de cale ferată.
Structura imensă va străpunge pământul și în e ava fi amenajat tunelul pe unde se vor amenaja carosabilul, liniile de tramvai, trotuarele și pistele de biciclete. Operațiunea va dura mai bine de 2 luni.
„Această pătrundere va lua între 2 și 3 luni. Am început să împingem această structură uriașă, ca un bloc cu 10 etaje și două scări răsturnat, iar de săptămâna viitoare începem excavările. Estimarea este că vom avea un progres de aproximativ 50 de centimetri – un metru pe zi. Asta depinde foarte mult de condițiile de sol, depinde de ce este sub linii, pentru că putem găsi foste rețele edilitare de la calea ferată, abandonate. Adică am mai avut experiența asta, când am săpat pentru relocarea stâlpilor de electricitate pentru calea ferată, dar pe măsură ce avansăm, aceste probleme vor fi înlăturate”, a explicat viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău.
Construcția chesonului, a platformei de lansare și a zidului de împingere au durat aproape jumătate de an. Structura uriașă a fost construită cu 3500 mc de beton și aproape 420 de tone de fier. Pasajul Solventul va conecta zona de vest cu restul orașului. În lungime de 87 metri, va avea șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete. Pasajul Solventul, în valoare de 132 milioane de lei, va lega strada Gării cu Calea Bogdăneștilor.
Lucrările la subpasaj au început în ianuarie 2022 și trebuia să dureze 24 de luni. Primăria Timișoara a tot prelungit termenul, pentru că lucrările s-au dovedit mai grele decât se estima.