Tunelul de la pasajul Solventul din Timișoara, care va fi împins pe sub liniile de cale ferată, va fi finalizat la sfârșitul toamnei.
Au avansat lucrările la pasajul Solventul din Timișoara. Primarul Dominic Fritz anunță că încă se construiește tunelul care va fi împins pe sub liniile de cale ferată.
„Cel mai mare șantier din Timișoara, pe care nu l-ați văzut niciodată. Pasajul Solventul este un pic închis, dar de fapt este gigant. Noi acum construim un mare cheson, un fel de cutie de beton pe care o să-l împingem sub liniile de tren. Este cel mai mare proiect cu această nouă tehnologie în România și asta înseamnă că nu trebuie să dezafectăm liniile de tren în timpul lucrărilor, ci trenurile funcționează în mod normal. Acum îl construim. Am turnat peste 1.800 de metri cubi de beton și în noiembrie o să fie gata și o să începem să împingem. O să fie probabil cam jumătate de metru pe zi, astfel încât în primăvara viitoare o să avem aici deja principalul element al pasajului gata. Pasajul Solventul, un uriaș proiect care leagă Ronaț de Dâmbovița”, a declarat Dominic Fritz.
Potrivit edilului-șef, în acest moment se lucrează și la proiectul tehnic pentru podul peste Bega, care va fi realizat în continuarea pasajului Solventul. „Și atunci chiar am finalizat, am completat Inelul 4 și toată zona Ronaț, de fapt, va fi conectată de restul Timișoarei. Cred că este cel mai important proiect de infrastructură rutieră pe care îl avem după Revoluție.”
Chesonul, o structură în lungime de aproximativ 70 de metri și cu o lățime de 28 de metri, va fi împinsă pe sub liniile de cale ferată, circa 70 de metri, fără oprirea traficului feroviar. Parte a Inelului IV, pasajul Solventul va conecta zona de vest cu restul orașului. În lungime de 87 metri, va avea șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete. Pasajul Solventul, în valoare de 132 milioane de lei, va lega strada Gării cu Calea Bogdăneștilor.