Ministerul Transporturilor urmează să cumpere 21 de trenuri pe hidrogen, prin PNRR. Însă ele nu ar circula, potrivit listei aprobate, și prin vestul țării. Asta deși autoritățile din Timiș și Caraș-Severin speră acest lucru. Sorin Grindeanu spune că există totuși șanse ca un astfel de tren să circule între Timișoara și Reșița.
Momentan, ruta Timișoara – Reșița se află pe o listă de rezervă. Însă, dacă proiectul de modernizare a căii ferate dintre cele două orașe avansează rapid, ar putea prinde finanțare din PNRR.
„Ruta din vestul țării este rută pe listă complementară. Nu eu am făcut PNRR-ul, l-au făcut niște <<deștepți>> înaintea noastră, o rută de rezervă. Dar asta nu înseamnă că nu poate să devină titulară. Cu cât e proiectul mai matur, cine termină primul acela va beneficia de banii din PNRR. Am dialog cu primarul Reșiței care este promotorul acestui proiect, îl sprijin cu tot ce pot astfel încât dorința unora de a trece această rută pe proiect de rezevă să devină o nerealitate și să devină proiect titular”, a declarat, miercuri, la Timișoara, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Iar un prim pas pentru introducerea în circuitul feroviar românesc a trenurilor pe hidrogen a fost deja făcut.
„Astăzi s-au aprobat prin hotărâre de Guvern indicatorii tehnico-economici pentru achiziționarea a 12 locomotive care funcționează cu hidrogen”, a mai spus Grindeanu.
Urmează ca proiectele de modernizare a căilor ferate din România să fie terminate pentru a putea introduce astfel de trenuri. CFR are licitații și unele contracte deja semnate pentru ca șinele să permită viteze de 160 km/h.
La începutul acestui an, autoritățile din Timiș și Caraș-Severin au semnat contractul pentru întocmirea studiului de prefezabilitate și fezabilitate pentru modernizarea căii ferate Timișoara – Reșița. Contractul are o valoare de 10,7 milioane de lei.