Președintele CJ Timiș Alin Nica vorbește despre obiectivele ambițioase pe care le are actuala administrație în județul Timiș, amintind de linia de tram train cu hidrogen Timișoara – Reșița, dar și despre înființarea unui tren metropolitan în Timișoara sau un hub intermodal care să reunească aeroportul cu calea ferată și autostradă.
Planurile sună bine și arată la fel de bine, dar deocamdată sunt doar pe hârtie. Dincolo de trenul de cu hidrogen, Alin Nica vorbește despre trenul metropolitan din Timișoara sau un hub intermodal care să reunească aeroportul cu calea ferată și autostrada. Planurile ambițioase includ și asigurarea unui sistem de transport județean electric care să elimine utilizarea excesivă a autoturismelor, interconectarea euroregională cu trenul de mare viteză și autostrada pentru biciclete, piste și trasee de ciclism euroregionale.
„Pentru a transforma aceste proiecte regionale în realitate și a facilita contribuția Timișului, precum și a celorlalte teritorii din Uniune la îndeplinirea obiectivelor Pactului Verde European, avem nevoie de fonduri suplimentare din partea UE, rezervarea unui procentaj minim pentru nevoile autorităților locale și regionale, precum și măsuri de sprijin.”, a spus Alin Nica, președintele CJ Timiș.
CITEȘTE ȘI: A doua oară-i cu noroc? Licitația pentru trenul cu hidrogen a fost reluată
Declarațiile vin în contextul în care sâmbătă, la miezul nopții, în Arad, autoritățile au întâmpinat expresul „Conectarea Europei”, un tren special care oprește în peste 100 de orașe din 26 de țări de pe continent într-o călătorie care face parte dintre manifestările dedicate Anului european al căilor ferate 2021.
„Călătoria expresului pentru Conectarea Europei este un minunat simbol al cooperării teritoriale europene și al promovării coeziunii economico-sociale, dar el străbate Europa cu semnalul de alarmă tras! Tranziția către o mobilitate sustenabilă și inteligentă trebuie să fie prioritară la nivel local și regional, pentru atingerea obiectivelor din Pactul Verde European. În acest sens, avem nevoie nu doar de o schimbare de comportament și mentalitate pentru adoptarea unor mijloace de transport active, cu emisii zero, ci și de sprijin financiar european adecvat pentru realizarea marilor investiții de infrastructură de transport public.”, a explicat Alin Nica.
Președintele CJ Timiș spune că a promovat, cu ocazia salutării expresului „Conectarea Europei”, dar și în cadrul Comitetului European al Regiunilor, lansarea unor programe dedicate pentru finanțarea infrastructurii interregionale, pentru Timiș fiind de interes un posibil pod de cale ferată peste Mureș.
Tot acolo a vorbit și despre sprijinirea armonizării legislației și adaptarea condițiilor de accesare a fondurilor europene la realitățile teritoriale, întrucât, spune el, birocrația excesivă, neconcordanțele și neclaritățile legislative constituie piedici pentru realizarea liniei tram train Timișoara-Reșița. Tot în privința acestui proiect, Nica spune că ar fi necesară o persoană de contact din partea Comisiei Europene care să ofere clarificări și consiliere.
Foto principală: Pixabay