Transportatorii care nu respectă limitele de tonaj pe drumurile județene, verificați permanent. Decizia CJ Timiș

CJ Timiș încheie un protocol de colaborare cu inspectoratul de poliție astfel încât cele două instituții să își coordoneze acțiunile pentru controlul vehiculelor care se deplasează pe drumurile județene. Decizia a fost luată în plenul consiliului. 

„Transportatorii trebuie să înțeleagă că limitele de tonaj nu sunt opționale. Ele sunt impuse pentru a proteja structura drumurilor. Nu este o muncă ușoară. Avem în administrate o rețea de 1.300 de km de șosele, dar ne vom concentra pe zonele unde sunt cele mai mari probleme. Lucrăm de asemenea la automatizarea controalelor. Mai exact, devierea traficului greu prin cântare inteligente, care să ne semnalizeze de la distanță orice depășire de tonaj. Investiția nu ar fi una extrem de costisitoare. În plus, costurile s-ar amortiza rapid prin reducerea gradului de deteriorare a șoselelor”, spune președintele CJ Timiș, Alin Nica.

Până la devierea traficului greu prin cântare inteligente, pe DJ 691, la intrarea în localitatea Alioș, CJT are instalat un cântar pentru verificarea respectării limitelor de tonaj în special de către transportatorii de piatră.

„Românul găsește soluții, cum de altfel a și găsit când în urmă cu doi ani s-a făcut o încercare. Se anunțau unii pe alții cei care circulau cu un tonaj extraordinar de mare pe aceste drumuri, rămâneau la Pișchia până controlul se epuiza. Distrug casele celor care locuim în această zonă, pun viața copiilor în pericol pentru că circulă cu viteză foarte mare, încărcătura este mult mai mare decât ar fi permisă, distrugând șoseaua într-un mod evident.”, a spus consilierul județean PSD, Aura Danielescu.

Potrivit protocolului aprobat de consilierii județeni, vor fi realizate controale pe linia reducerii numărului și a consecințelor accidentelor de circulație rutieră, precum și a protejării structurii drumurilor. Activitatea va fi desfășurată în cadrul unor echipe mixte de control al traficului rutier formate din reprezentanți ai ambelor părți.

În baza protocolului se vor elabora, lunar, programe de control, în funcție de evoluția situației operative, detaliate pe trasee, perioade orare și puncte fixe de acțiune ce permit cântărirea și măsurarea dimensiunii vehiculelor.