Transelectrica vrea şi mai mult! Linie de 400 KV și între Porțile de Fier și Reșița!

gif card de energie dacus 1000x100 alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Transelectrica prinde curaj după inaugurarea primei investiții 100% românești și anunță că va continua investițiile: vrea LEA de 400 KV și între Reșița și Porțile de Fier, prin Anina.

La inaugurarea liniei de interconexiune Reșița (România) – Pancevo (Serbia), oficialii Transelectrica au explicat faptul că investiția, ce a depășit valoarea de 80 de milioane de lei, a fost una românească, lucrând numai cu societăți și produse românești, succesul investiției fiind și mai important, din această cauză. Prin noua linie electrică aeriană se asigură o mai mare siguranță a operațiunilor cu energie electrică în și din Serbia și chiar din tot sud-estul Europei și elimină mai multe congestii apărute în sistemele energetice din cele două țări, în urma fluxurilor energetice.

Cu toate acestea, o și mai mare siguranță și o eliminare aproape definitivă a congestiilor apărute în relația cu Serbia, dar și cu Ungaria ar fi realizarea, într-o a două etapă, a unei linii electrice aeriene tot de 400 de KV între Porțile de Fier-Anina și, apoi, Reșița, urmând ca municipiul să aibă parte și de o stație de transformare nouă, una care să opereze 400 de KV.

1000x100 (3)

O a treia etapă, apoi, spun șefii Transelectrica, ar urma să lege Reșița de Arad, tot cu o LEA de 400 KV, proiect care presupune, însă, construirea de stații de transformare de 400 KV și la Timișoara și Săcălaz. În acest fel, energia produsă de hidrocentralele de la Porțile de Fier ar ajunge nu numai în Serbia, ci și în Ungaria, prin punctele de interconexiune de la Porțile de Fier – Djerdap, Reșița-Pancevo și Arad-Nădab-Bekescsaba.

Odată devenit operațional acest coridor, România se va alinia directivelor europene care au reglementat un coridor special de 400 KV, denumit „Project 144 Mid Continental East Corridor”. „Proiectele menționate mai sus se integrează în efortul armonizat, al tuturor Operatorilor de Transport şi de Sistem (OTS) europeni, de a dezvolta reţelele transeuropene şi de a asigura interoperabilitatea acestora. Scenariile interne analizate în cadrul Planului național de dezvoltare a RET au fost corelate cu scenariile dezvoltate la nivel european şi regional în cadrul ENTSO-E, în contextul elaborării Planului european de dezvoltare a reţelei pe 10 ani. Planul european ENTSO-E cuprinde proiectele de interes european, dintre care unele au statutul de PCI, cu impact mai mare asupra sistemului, planurile regionale includ şi proiecte al căror interes este doar regional, iar planurile naţionale cuprind şi proiecte cu impact mai mic asupra celorlalte sisteme, dar necesare pe plan naţional. Prin modul de lucru, cele trei niveluri de planificare sunt coordonate, iar planurile rezultate sunt coerente”, specifică Transelectrica în cadrul planurilor sale de dezvoltare a rețelei pe anii 2016-2025, proiect care includea și LEA deja inaugurată, Reșița-Pancevo.

publicitate Timisoara banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/