5 milioane de lei – datorii găsite la Transal Urbis de către noua conducere. Suma ar pute fi redusă. Soluțiile aplicate sunt reeșalonări de plată și studierea contractelor cu abonații pentru că se plătește mai puțin decât se consumă.
Deși există un apel pe rol la Curtea de Apel Timișoara, sentința obținută la Tribunalul Caraș-Severin este definitivă, astfel că pentru cele două facturi neachitate, emise în urmă cu câțiva ani de către Eco Bauer către Transal Urbis, în valoare de 118.000 de lei, acum societatea trebuie să achite de 10 ori mai mult, pentru că, cu atât au crescut penalitățile, conform contractului avut cu Eco Bauer, firmă aflată în faliment în prezent. Din acești bani s-a plătit jumătate, pentru că s-a făcut poprire pe conturi și s-a reținut în momentul când în contul societății au intrat sume de bani.
La ora actuală, sediul Transal Urbis este ipotecat, din cauza datoriilor pe care societatea le are la ANAF, impozitele pe salariile angajaților nefiind achitate de peste un an de zile.
„Avem ipotecată pe clădirea Transal, după datoria făcută de vechea conducere la ANAF în sumă de 2,7 milioane de lei și vis a vis de Eco Bauer se vor ipoteca autobuzele 4 la număr și două microbuze, pentru că mai avem de achitat jumătate. Din ianuarie până în februarie am dus o luptă cu cei de la Eco Bauer ca să deblocăm conturile pentru că nu puteam continua activitatea. De când am propus eșalonarea, cu o sumă însemnată pe lună, de acum trei săptămâni suntem într-o tatonare de aceasta…, ei încă nu ne răspund. Noi vrem să deblocăm această situație și insistăm pentru că și acum curg penalitățile, în fiecare zi câte 600 de lei. Ca să înțelegeți de la două facturi de 118.000 de lei am ajuns la 1,2 milioane de lei, din care s-au achitat 600.000 de lei și dacă se acceptă eșalonarea vom plăti timp de 6 luni câte 100.000 de lei pe lună.”, ne-a declarat directorul Transal Urbis Romeo Cosma.
Administratorul societății, Mihai Minea, a mai precizat că pentru dosarul existent pe rolul Curții de Apel Timișoara s-a pregătit din partea fostei conduceri un document, o întâmpinare care nu a fost semnată de niciun jurist. Mihai Minea a adăugat că în prezent se lucrează și la verificarea tuturor contractelor atât la persoane fizice, cât și la cele juridice. La persoanele fizice nu au fost declarate toți membrii familiei către asociația de proprietari și se va interveni cu notificări unde este cazul, iar la persoanele juridice cantitatea de deșeuri care se colectează este mai mare decât ce s-a stabilit în contract la unele societăți. Toate aceste situații vor fi remediate în viitorul apropiat, promite Mihai Minea, administratorul societății de salubritate a municipiului Caransebeș.