Angajații din sectorul bugetar vor avea o minivacanță de cinci zile între 15 și 19 august, după ce Guvernul a adoptat, în ședința de azi, o hotărâre ca zilele de 16 și 17 august să fie zile nelucrătoare în sistemul public.
„Printr-o hotărâre, Guvernul a decis ca zilele de 16 și 17 august să fie zile nelucrătoare în sistemul public. După cum știți, ziua de 15 august, Adormirea Maicii Domnului, se sărbătorește anul acesta într-o zi de miercuri, așadar următoarele două zile, joi și vineri, vor fi libere. Excepție fac locurile de muncă unde activitatea nu poate fi întreruptă, magistrații și personalul din instanțele judecătorești implicați în soluționarea proceselor cu termene în zilele respective, 16 și 17 august”, a declarat, la finalul ședinței de Guvern, purtătorul de cuvânt al Executivului, Nelu Barbu.
Potrivit acestuia, cele două zile nelucrătoare vor fi recuperate fie pe 25 august și pe 1 septembrie, adică în cele două zile de sâmbătă care urmează după minivacanță, în regim de program normal, fie prin prelungirea programului de lucru până pe 7 septembrie, potrivit planificărilor.
„De asemenea, în cele două zile, prin centrala Ministerului Finanțelor Publice, vor putea fi făcute operațiuni de încasări și plăți, operațiuni de plăți privind serviciul datoriei publice, precum și eventualele operațiuni de debitare dispuse de Comisia Europeană din contul de resurse proprii în lei deschis la Trezoreria statului. Prin ordin al ministrului Finanțelor Publice poate fi stabilită și desfășurarea altor operațiuni prin Trezoreria statului, dacă este cazul”, a conchis purtătorul de cuvânt al Guvernului, citat de Mediafax.