Tot mai aproape de redeschiderea navigației pe Bega. Se realizează lucrări de întreținere la ecluza de la Uivar

ecluza uivar

Angajații Administrației Bazinale de Apă Banat au început primele lucrări de întreținere la ecluza Uivar, din județul Timiș, care nu a mai fost folosită din anul 1967. Totul cu scopul de a se putea relua navigația cu vaporașele pe canalul Bega.

Ecluza de la Uivar, care zace nefolosită încă din anul 1967, a intrat în atenția Administrației Bazinale de Apă Banat. Angajați ai instituției au început, în urmă cu câteva zile, primele lucrări de întreținere la ecluza aflată pe canalul Bega. Aceștia își propun să afle cât de funcțională este, în condițiile în care se dorește reluarea navigației cu vaporașele pe Bega.

Am început primele lucrări de întreținere la ecluza Uivar: decolmatare pe 325 m în zona ecluzei, cu excavator cu braț lung, mai exact de la ecluză în amonte pe canalul Bega. Formația Intervenție Operativă Mecanizată din cadrul Sistemului de Gospodărire a Apelor Timiș a început la 1 septembrie în localitatea Uivar să curețe albia Begăi de depunerile aduse de apă, în cursul ultimilor 54 de ani. Scopul este de a verifica funcționalitatea ecluzei, care nu a mai fost folosită din anul 1967, de când navigația pe Canalul Bega a fost închisă. După decolmatarea tronsonului, colegii noștri vor trece și la nivelarea depunerilor excavate. Se estimează că aceste prime lucrări vor dura 2 săptămâni, urmând a fi continuate cu altele”, a transmis ABA Banat.

Vă reamintim că, în acest moment, este în derulare proiectul transfrontalier România-Serbia ”Repararea infrastructurii de navigație a canalului Bega”. Prin acest proiect se dorește reluarea circulației vaporașelor pe Bega din Timișoara până în Serbia, prin punerea în siguranță a Nodului Hidrotehnic Sânmihaiu Român, adică reabilitarea barajului stăvilar și a ecluzei. De asemenea, pentru ca vaporașele să poată circula pe Bega este nevoie și de repararea ecluzei de la Uivar.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/