În toamna acestui an ar trebui să se lanseze licitațiile pentru proiectarea și execuția centurii Timișoarei pe partea de vest și a autostrăzii Timișoara – Moravița. Cel puțin, asta declară ministrul Transporturilor.
Pentru ambele proiecte se întocmesc acum studiile de fezabilitate. În cazul variantei de ocolire, documentația este aproape gata. Însă SF-ul șoselei rapide care să lege Timișoara de Moravița și mai departe de Belgrad, se în întârziere.
„Legat de centura vest, SF-ul este aproape finalizat. S-au depus documentele pentru azivul de mediu, aceste lucruri durează. Probabil că undeva în iulie se va obține acest aviz de mediu, ceea ce înseamnă că undeva în septembrie se poate lansa în licitație proiectarea și execuția. Celălalt proiect (n.r. SF autostrada Moraviața) e cu o lună mai întârziat. Undeva în septembrie va fi finalizat, ceea ce înseamnă că în toamna aceasta târzie va putea fi lansat și acesta în licitație”, a declarat Grindeanu.
Centura pe partea de vest a Timișoarei
Varianta de ocolire a Timișoarei va porni din zona intersecției DN69 cu DJ591, va ocoli orașul prin vest și va face legătura cu DN 69. Valoarea studiului de fazabiltate este de 5 milioane de lei și este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Durata proiectului este de 36 luni.
Autostrada Timișoara – Moravița
Autostrada Timișoara – Moravița va avea 73 de kilometri și va trece pe lângă localitățile Remetea Mare, Jebel, Opatița, Stamora Germană, Moravița. Va ajunge până la granița cu Serbia.
Costul SF-ului este de 10 milioane de lei, deși inițial a fost de 8,7 milioane de lei. A fost majorat cu peste 16 procente. Șoseaua de mare viteză va fi realizată cu fonduri din Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020.