Timișul, „inteligent” până în 2030. CJT are strategiile pregătite

nica si avram

Consiliul Județean Timiș a finalizat cele două strategii care stau la baza dezvoltării județului până în 2027. Este vorba despre cea care vizează dezvoltarea economică și socială, respectiv de eficiență energetică. Documentele cuprind atât situația actuală, cât și proiectele care urmează să fie introduse pe viitor, în funcție de cerințele și nevoile timișenilor. 

Prin documentele întocmite, consultanții care au elaborat strategia au identificat nu doar avantajele județului, cât și potențialele riscuri pe care autoritățile vor trebui să se asigure că le elimină în perioada următoare.

Sunt cinci avantaje competitive menționate de mediul de afaceri: atractivitatea generală a zonei, infrastructura IT&C, acoperirea broadband adecvată, acces către legături de transport și apropierea față de piața de desfacere.

„Consultarea stakeholderilor a fost o activitate transversală, lucrându-se pe grupuri de lucru pe tematici precum calitatea vieții, competitivitate economică, mobilitate și transport, cultură și turism. În urma sondajului aplicat mediului de afaceri, domeniile de specializare inteligentă la nivel regional care vor contribui la dezvoltarea județului în următorii 10 ani sunt IT&C, industria 4.0 și automotive, în proporție de aproape 30%, industrii creative și culturale – 24%, agricultură și industrie alimentară, eficiență energetică. (…) Un mare avantaj competitiv al nostru este dat de zona universităților tehnice care vor necesita un sprijin în demersurile lor de internaționalizare.”, a declarat Alexandru Avram, directorul de strategii din cadrul CJ Timiș.

Timișenii sunt mai puțini mulțumiți, însă, de o chestiune care vizează calitatea vieții și anume relația pe care o au cu instituțiile publice.

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

„După cum reiese din strategia de dezvoltare economică și socială, elementele definitorii privind calitatea vieții pentru timișeni țin de calitatea infrastructurilor de IT&C, diversitatea locurilor de muncă și de salariile existente. Acest studiu a relevat și un grad redus al satisfacției populației privind interacțiunea între autorități și cetățeni. Printre motivele acestui fapt se numără gradul de acces la informații publice, interacțiunea instituțiilor cu cetățenii în mediul online sau transparența deciziilor. (…) Toate cele șase domenii prioritare sunt importante pentru noi și de aceea e foarte important să acționăm coordonat pe toate aceste direcții. Specializarea inteligentă e o posibilitate care ne poate face să fim competitivi în câteva domenii pe care noi le considerăm cheie și unde avem avantaje competitive deosebite. Cele șase domenii credem că sunt în măsură să asigure ca la orizontul anului 2030, județul Timiș să fie în primul rând un județ inteligent, care își folosește cu inteligență resursele, forța de muncă, capitalul și să dezvolte acele componente unde putem fi competitivi cu alte regiuni din Europa. În prind rând zona IT&C, automotive și altele care țin de calitatea vieții – energia regenerabilă și investițiile în cultură, sănătate, educație.”, a declarat Alin Nica, președintele CJ Timiș.

Potrivit consultanților care au întocmit strategia de dezvoltare a județului, sunt trei măsuri pe care administrația județeană va trebui să le introducă în următoarea perioadă pentru a face județul mai atractiv pentru mediul de afaceri: investiții în educație și formarea forței de muncă, reglementări fiscale care să favorizeze dezvoltarea de afaceri și investiții în infrastructură și servicii publice.

„În ceea ce privește principalele provocări menționate de mediul de afaceri, acestea sunt date de birocrația excesivă din sectorul public, creșterea salariilor, taxele mai mari, disponibilitatea forței de muncă și uneori o infrastructură edilitară deficitară.”, a mai precizat Alexandru Avram.

Strategia cuprinde și aspecte precum conectivitatea, investițiile sau antreprenoriatul, turismul și energia verde. Elaborarea strategiei a costat puțin peste 564.000 lei, fonduri europene.

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/