Avansează lucrările pe B-dul Cetății. Viceprimarul Ruben Lațcău spune că pe jumătate din lungimea liniilor de tramvai a fost turnată fundația, fiind folosită o metodă mai puțin întâlnită în România. Asta ajută ca tramvaiul să nu se mai comporte ca o barcă pe ocean.
Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei, a venit cu vești de pe șantierul deschis pe B-dul Cetății. Astfel, aflăm că s-a turnat fundația pe jumătate din lungimea liniilor de tramvai de pe această arteră importantă. La finalul lucrărilor, liniile vor fi înierbate, iar călătoria cu tramvaiul nu se va mai simți ca o plimbare cu barca.
„Lucrările la fundația liniilor de tramvai de pe Cetății avansează cu 40 de metri pe zi. Aproximativ 1,6 km sunt finalizați, adică 50% din lungimea din proiect. Constructorul de pe acest șantier folosește o metodă mai puțin întâlnită în România, prin care toarnă betonul direct sub șină. Acest lucru e specific pentru șinele înierbate. Șina este întâi pusă pe o bordură, iar apoi armătura din oțel este poziționată dedesubt. Cu ajutorul unor cleme se setează distanța exactă dintre șine, la o eroare de câțiva milimetri, iar alte dispozitive de reglare (cele negre), sunt folosite apoi pentru a ajusta după turnarea betonului lățimea (ecartamentul) și astfel a minimiza eroarea. De asemenea sunt verificate și nivelul șinelor, să fie același nivel perechea, astfel încât tramvaiul să nu se comporte ca o barcă pe ocean. Asta se traduce în confort pentru miile de timișoreni care se vor bucura de un transport modern și infrastructură de calitate. Dispunem de echipament specializat pentru ca să asigurăm acest nivel de precizie. Echipele toarnă aproximativ 40 de metri liniari pe zi. La final pun un filament de dilatare și încep un nou tronson”, a explicat Ruben Lațcău.
Viceprimarul Timișoarei a mai detaliat faptul că reabilitarea căii de rulare a tramvaielor este principalul obiectiv al acestei investiții de peste 80 de milioane de lei care se întinde pe întreg bulevardul Cetății.
„Lucrările continuă în grafic, iar echipele sunt constant pe șantier. Atât acest proiect, cât și cel de pe Bogdăneștilor au o componentă de edilitare, din cauza căreia durează atât de mult timp. Același model de montare a șinelor va fi folosit și pe Stan Vidrighin”, a mai precizat Ruben Lațcău.