Revoluția, tradițiile și art-nouveau. Sunt cuvintele-cheie care definesc Timișul, în opinia celor care au participat la un chestionar aplicat de Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în județ, care a avut ca scop definirea unui brand zonal. Cercetarea face parte dintr-un proiect mai amplu al administrației județene pentru dezvoltarea turismului în Banat.
Dintre cei chestionați, cei mai mulți văd Timișul ca fiind dinamic și multicultural. Timișenii respondenți au ales cetatea drept simbol definitoriu pentru județ, urmată, pe locul doi, de revoluție. Cei mai mulți dintre cei chestionați au sesizat necesitatea dezvoltării turismului în județ. În aproape 90% din răspunsuri, oamenii cred că Timișul are un potențial uriaș de dezvoltare.
55,9% dintre persoanele care au răspuns la chestionar au până în 40 de ani. În cercetare și-au exprimat opiniile primarii din județ, reprezentanți ai agențiilor de turism, ONG-uri, unități de cazare, instituțiile de cultură și artă și Asociația Timișoara 2021.
Până în 25 octombrie se dorește definirea elementelor brandului, ca apoi APDT să deruleze etapa de creație și elaborarea manualului de brand. Se estimează că Timișul va avea un brand turistic definit în 1 Decembrie.
În septembrie APDT a demarat acțiunea de realizarea a brandului turistic al Timișului prin prezentarea a două tururi virtuale pentru Jimbolia și Țara Făgărașului. Scopul proiectului este de a aduna toate serviciile de turism și cultură din județ sub aceeași identitate de recunoaștere națională și internațională. Coordonatorul proiectului este specialistul în turism românesc Simion Giurcă.