Termen limită pentru achiziționarea caselor de marcat cu jurnal electronic

Doar până mâine, 1 noiembrie, contribuabilii mici mai pot să se doteze cu case de marcat. „Dotarea cu noile case de marcat a crescut semnificativ în ultimele luni, iar până la sfârșitul anului, se estimează că majoritatea operatorilor economici vor fi dotați cu noile aparate cu jurnal electronic”, apreciază reprezentanții Finanțelor, conform Mediafax.

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) schimbă metodologia pentru eventualele acțiuni de control tematic privind respectarea termenelor de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic, potrivit unui comunicat de presă.

Contribuabilii mari și mijlocii trebuiau să se doteze cu case de marcat cu jurnal electronic până la 1 septembrie 2018, iar cei mici au termen până la 1 noiembrie 2018.

În aceste condiții, eventualele acțiuni de control tematic, privind respectarea termenelor de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic, se vor realiza cu informarea prealabilă a Ministerului de Finanțe.

„În situația în care organele de control derulează aceste acțiuni de tip preventiv și constată situații în care contribuabilul a realizat toate demersurile pe care le-a avut la dispoziție, iar achiziția aparatului de marcat nu a putut fi realizată din motive independente de voința acestuia, potrivit legii, contribuabilul aflat în această situație nu poate fi sancționat nici măcar cu avertisment”, au subliniat reprezentanții MFP.

Prin noile reguli se aplică avertisment întotdeauna când nu există vinovăție sau există vinovăție, dar este prima abatere a contribuabilului.

Potrivit Mediafax, reprezentanții Finanțelor susțin că au schimbat regulile legislative privind casele de marcat pentru a asigura, pe parcursul perioadei de implementare, o coordonare unitară a acțiunilor desfășurate de instituțiile implicate. Alte motive de schimbare sunt aplicarea unui tratament preventiv stimulativ şi de îndrumare a contribuabililor, inclusiv după 1 noiembrie 2018.

„Scopul este ca procesul de dotare cu noile case de marcat cu jurnal electronic să se deruleze fără afectarea activității operatorilor economici și fără aplicarea de sancțiuni, dacă nu există elemente de vinovăție ale contribuabililor”, au adăugat reprezentanții MFP.

Potrivit Legii prevenirii, în termen de maximum zece zile lucrătoare de la data expirării termenului de dotare stabilit prin planul de remediere, autoritatea/instituția publică cu atribuții de control are obligația să reia controlul, iar în situația în care se constată neîndeplinirea obligațiilor legale în termenul acordat, se aplică sancțiunile prevăzute de OUG nr. 28/1999.

Conectarea aparatelor de marcat la un sistem informatic și transmiterea zilnică a informațiilor se vor realiza după finalizarea procesului de implementare la nivelul tuturor utilizatorilor.

Până la acel moment, datele extrase din aparatele de marcat instalate se transmit lunar, electronic, prin declarație inteligentă pusă deja la dispoziția operatorilor economici.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/