Printr-o ordonanță de urgență adoptată joi de Guvern, angajatorii din mediul privat, dar și din cel de stat trebuie să adopte sistemul de telemuncă începând de luni, acolo unde există această posibilitate. Acolo unde nu poate fi aplicată această prevedere, programul de lucru trebuie decalat, astfel încât contactul dintre angajați să fie cât mai redus.
Guvernul a aprobat, în ședința joi, o ordonanță de urgență care prevede, printre altele, ca pe durata stării de alertă, angajatorii să dispună munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde specificul activității permite.
Totodată, în cazul în care munca la domiciliu sau telemunca nu sunt posibile, actul normativ prevede ca angajatorii din sistemul privat, autoritățile și instituțiile publice centrale și locale, regiile autonome, societățile naționale, companiile naționale și societățile la care capitalul social este deținut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, care au mai mult de 50 de salariați, să organizeze programul de lucru astfel încât salariații să fie împărțiți în grupe care să înceapă și să termine activitatea la o diferență de cel puțin o oră.
În ordonanța adoptată de Guvern se specifică faptul că angajatorul și angajatul pot conveni, printr-un acord scris, ca angajatul să utilizeze mijloacele proprii ale salariatului pentru desfășurarea activității de la domiciliu, cu menționarea
condițiilor de utilizare.
Pentru a veni în sprijinul angajatorilor, dar și al salariaților care ar putea avea neclarități în ceea ce privește implementarea măsurilor luate de Guvern privind relațiile de muncă, Ministerul Muncii și Protecției Sociale va deschide, începând de luni, un Tel Verde unde vor putea fi solicitate informații suplimentare. Numărul de telefon alocat este 0800 868 622 și va putea fi apelat de luni până vineri, între orele 9.00 și 21.00.