Holurile Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor sunt circulate doar de cei care vor să își schimbe permisul până la data de 19 ianuarie. La înmatriculări suflă vântul.
Niciun cărășean nu dorește să-și achiziționeze o mașină, nici măcar din țară, cât timp noua lege funcționează fără modificări. De la 1 ianuarie 2013 a fost reintrodusă taxa auto chiar și pentru mașinile deja înmatriculate în țară, dar care sunt revândute la un alt proprietar.
„Cetățenii trebuie să știe că, începând de la 1 ianuarie 2013, articolele din lege suspendate aproape un an de zile sunt reluate. Acest lucru înseamnă că la prima transcriere a unei mașini deja înmatriculate după apariția legii trebuie achitată taxa de poluare, taxa auto sau cum se va numi ea în viitor”, explică șeful serviciului, comisarul șef George Marinescu.
Taxe mai mici?
Exemplul dat de șeful serviciului este pe înțelesul tuturor. Dacă un proprietar dorește să își vândă autovehiculul autohton, un Logan de exemplu, înmatriculat în 2004 sau 2005, se percepe taxa de poluare. Lucrul acesta explică de ce la ghișeul dedicat înmatriculării din cadrul serviciului este pustiu. „Nimeni nu a venit în noul an să își înmatriculeze mașina. Toată lumea așteaptă să vadă în ce anume vor consta schimbările acestei legi sau dacă sumele vor fi mai mici. Aceasta este și speranța tuturor, ca sumele să fie mai mici”, completează comisarul șef George Marinescu.
La fel pentru mașinile second din afară
Lucrurile nu se schimbă în cazul autovehiculelor second hand care sunt aduse în țară din străinătate. „Singura modificare ce afectează populația este această taxă ce se percepe acum și la transcrieri, adică la schimbarea proprietarului unei mașini înmatriculate deja în țară. La autovehiculele ce vin de peste hotare taxele rămân la fel”, explică șeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor.
Foto ziaruloval.ro