Target pentru societatea de transport public din Lugoj: autobuze electrice până la final de an

La finalul anului trecut a expirat contractul pentru transportul în comun, care la Lugoj este operat de către societatea „Meridian 22”, aflată în subordinea Consiliului Local Lugoj. Primarul Francisc Boldea este determinat să folosească toate pârghiile legale pentru prelungirea acestuia, însă nu mai mult de un an. Până la finalul acestuia, în Lugoj trebuie să circule autobuze nepoluante.

„Noi suntem între primele 20 de orașe din România care au intrat în programul Guvernului pentru dotarea cu nouă autobuze electrice, prevăzute cu 9 stații de încărcare independente și cu încă trei stații de mare putere distribuite în oraș. Inutil să amintesc avantajele transportului în comun electric, fără poluare. Întrucât acest lucru nu s-a realizat până la 31 decembrie, vom folosi toate pârghiile legale de prelungire, de fapt de obligare a societății Meridian 22 de a continua contractul de transport în comun public pentru copii, pensionari și alte categorii”, explică Boldea.

Primarul municipiului speră ca în șase luni lucrurile să fie rezolvate și ca Primăria să aleagă între două opțiuni: fie să își facă un serviciu propriu pentru transportul electric, fie să scoată la licitație această activitate.

Un serviciu de transport electric al municipalității depinde de mai multe aspecte, cum ar fi stațiile de încărcare, dar varianta nu este exclusă. Dacă proiectul se va concretiza, Lugojul va fi sigurul oraș ne-capitală de județ care intră în programul autobuzelor nepoluante. În acest moment, municipiul timișean este unul dintre puținele orașe din România unde se circulă pe mijloacele de transport în comun gratuit, fără bilet sau abonament.