Începutul lunii februarie coincide cu revenirea la normalitate atât în privința programului de călătorii pe raza orașului de la malul Dunării, cât și în privința rutelor practicate, toate acestea odată cu instalarea noului operator de transport public la Moldova Nouă.
Problemele legate de transportul public în urbea condusă de Adrian Torma au început să apară odată cu plecarea companiei Delphi din oraș, activitatea transportatorului aflându-se în strânsă legătură cu gigantul american. Astfel, nemulțumirile au putut fi identificate atât în privința transportului public pentru elevi, dar mai ales în privința rutelor care legau Moldova Nouă, Cartierul Boșneag și Orașul Nou de Măcești, Moldovița și Boșneag-Valea Mare, rutele nefiind corelate cu nevoile cetățenilor.
Totodată se pare că administrația publică locală nu deținea pârghiile necesare pentru a impune transportatorului modificarea rutelor într-o formă care să fie la îndemâna cetățenilor.
Vestea bună este că toate disfuncționalitățile din ultima perioadă vor putea fi soluționate de către noul operator: Loli Servtrans SRL, mai ales că firma câștigătoare a licitației este din zona Clisurii Dunării, ceea ce-nseamnă că dialogul între operator și primărie va fi mult mai eficient, spre deosebire de situația vechiului operator, care avea sediul în județul Ilfov.
Cu noile rute stabilite pe noul plan, edilul-șef, Adrian Torma, spune că au fost eliminate lucrurile care nu erau în regulă, însă cel mai important lucru este că „am lăsat portițe deschise ca, pe viitor, în funcție de nevoile cetățenilor, evident, la o monitorizare a noastră sau o reclamație din partea lor, să putem modifica programul exact în funcție de necesitățile cetățeanului”.
Iată mai jos informații cu privire la: traseele stabilite, orarul de funcționare, tarifele practicate.