La Caransebeș a intrat în vigoare azi, 14 mai, noul regulament pentru transportul public în comun. S-a schimbat radical algoritmul acordării de gratuităţi la transport, acesta nemaiţinând cont de salariul minim pe economie sau de calitatea de angajat în sistemul public.
Primarul Felix Borcean anunța cu ceva timp în urmă că de la începutul anului se vor lua măsuri de reorganizare a serviciului de transport public, întrucât autobuzele consumă în jur de 90.000 de lei pe lună, bani subvenționați de la bugetul local al urbei.
Prima măsură a intrat în vigoare astăzi și se referă la persoanele cu venituri mai mari de 2000 de lei net, care de acum vor plăti bilet de transport. Și asta pentru că, până acum, mai multe categorii de persoane, în special bugetarii, au putut beneficia de gratuitate: persoane cu venitul, pe membru de familie, mai mic decât salariul minim pe economie, salariați din sistemul sanitar, sistemul de învățământ, asistență socială, sistemul bugetar, salariați ai ONG-urilor sau ai instituțiilor culturale.
Doar astăzi au fost făcute 20 de abonamente cu 50 de lei pe lună pentru transport pe toate rutele municipiului, ne-a precizat Ovidiu Chimigeriu șeful SC Transal Urbis. Despre vreo schimbare în veniturile Transal Urbis din gestionarea serviciului de transport, Ovidiu Chimigeriu nu poate vorbi decât peste o lună, când va trage linie în urma aplicării regulamentului.
În schimb, s-a mai introdus o gratuitate, pentru persoanele fără venit și cele asistate social. Aceste persoane vor circula gratuit de acum, alături de celelalte categorii de persoane menționate în regulament: veterani și văduvele veteranilor de război, luptători cu rol determinant în Revoluția din Decembrie 89, persoane încadrate în orice grad de handicap, persoane persecutate politic, pensionari și orice persoane peste 65 de ani cu venit lunar sub 2000 de lei, minori, elevi, studenți, șomeri și salariați care au venituri mai mici de 2000 de lei lunar.
CITEŞTE ŞI: Autobuzele din Caransebeș consumă 100.000 de lei pe lună
Toate aceste categorii de persoane vor trebui să-și facă legitimație sau să și-o reînnoiască, pentru că fiecare categorie de călători va avea legitimația într-o anumită culoare. De exemplu, minorii, elevii și studenții vor avea legitimația în culoarea violet.
Toate aceste gratuități au fost agreate de toți consilierii, mai puțin de consilierul PSD Gavrilă Ardelean, care a menționat în plenul ședinței de Consiliu Local că „facilitate nu înseamnă același lucru cu gratuitate”, spunând că ar trebui ca Primăria Caransebeș să ia exemplul Reșiței, unde toată lumea plătește, în opinia lui Ardelean.
Ardelean a fost contrazis chiar de colegul de partid Florin Bogdea, care a declarat public că rolul social-democrației este acela de a susține fiecare demers în interesul cetățeanului: „Cu orice facilitate pentru oameni vom fi de acord, dar trebuie să vă gândiți și cât va rezista serviciul de transport Transal Urbis așa. Dacă putem să subvenționăm, e foarte bine, dar să putem”, a menționat Florin Bogdea.
CITEŞTE ŞI: Economiile își dovedesc utilitatea. Microbuzele Mercedes ajung la Caransebeș în cel mult 3 luni
Proiectul de hotărâre a fost votat în ședința Consiliului Local din luna aprilie, cu o singură abținere, din partea consilierului social-democrat Gavrilă Ardelean.