Studiul de prefezabilitate pentru modernizarea căii ferate Reșița – Timișoara, aprobat și de către consilierii locali din orașul de pe Bega

cale ferata1
explo 1000x200

După Consiliul Județean Timiș, a venit și rândul Consiliului Local Timișoara să voteze studiul de prefezabilitate pentru modernizarea căii ferate Reșița – Timișoara. Pe această rută ar urma să circule trenuri pe hidrogen sau cu acumulatori.

În prezența primarului Reșiței, Ioan Popa, Consiliul Județean Timiș a aprobat, miercuri, studiul de prefezabilitate pentru proiectul care prevede modernizarea căii ferate Reșița – Timișoara. Iată că joi a venit și rândul Consiliului Local Timișoara să voteze un proiect de hotărâre similar.

Este foarte important pentru colegii de la administrativ, de la suport, ca acest HCL pentru linia de cale ferată să fie transmis cât mai repede la Prefectură și să avem cât mai repede comunicarea de legalitate ca să putem să-l dăm la rândul nostru mai departe către Primăria Reșița, care pe marți are nevoie de acest document finalizat ca să poată face recepția pentru studiul de prefezabilitate și să poată să se încadreze în termenii contractuali”, a explicat Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei.

Mai precis, se dorește reabilitarea căii ferate Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița frontieră. Pe această cale ferată ar urma să circule, după modernizare, trenuri pe hidrogen sau cu acumulatori, decizia finală fiind luată de către Agenția Feroviară Română. Acum, viteza maximă de circulație pe acest tronson este de 80 km/h pentru trenurile de călători și 60 km/h pentru trenurile de marfă.

Modernizarea căii ferate Timișoara – Reșița este un proiect cheie pentru conectarea Banatului de șes cu Banatul de munte. Mulțumesc Primăriei Reșița care coordonează proiectul și celorlalți parteneri, consiliile județene Caraș Severin și Timiș. Proiectul se încadrează în viziunea noastră de a dezvolta serviciul de tren urban/metropolitan în zona urbană funcțională Timișoara. Lucrăm cu o echipă de experți internaționali pentru care avem asigurat suportul Băncii Europene de Reconstrucție și Dezvoltare”, a afirmat Dominic Fritz, primarul Timișoarei.

Studiul de prefezabilitate cuprinde 3 scenarii pentru tronsonul Timișoara – Stamora Moravița – Frontieră și 4 scenarii pentru tronsonul Reșița Nord – Voiteni, din care două scenarii sunt propuse spre o analiză mai detaliată în cadrul studiului de fezabilitate.

Proiectul privind modernizarea căii ferate Reșița – Timișoara este prevăzut în Planul Național de Redresare și Reziliență.

Secțiunea Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră are o lungime totală a traseului existent de 117,977 km, care aparțin infrastructurii feroviare publice, aflată în proprietatea statului și dată în concesiune CNCF „CFR” S.A.. Pe traseu există în total 13 stații – 11 pe distanța Reșița Nord-Timișoara Nord, fără a include stațiile CF Timișoara Nord și Reșița Nord, și două pe distanța Voiteni – Stamora Moravița.