Studiu: Cifre excelente pentru industria de business services din Timișoara! Posturi bine plătite și bonusuri pentru angajați!

gif card de energie dacus 1000x100 alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Asociaţia Business Service Leaders din România a organizat la Timișoara un eveniment important cu tema „Aliniera cu ritmul schimbării”, în care s-au dezbătut teme precum optimizarea procesului de recrutare, modul în care vor arăta spațiile de lucru în viitor sau transformarea industriei în următorii ani.

Timișoara este unul dintre cele mai atractive orașe în industria de business services din România, alături de București, Cluj și Iași. Spre deosebire de alte centre ale industriei, la Timișoara majoritatea companiilor din industrie sunt SSC (shared services center) adică centre care se ocupă de anumite activități ale companiei pentru o zonă geografică mare sau la nivel global. Printre serviciile furnizate se numără suport IT, achiziții, HR (administrare, raportare și salarizare) și Finanțe Contabilitate. Linde, Continental, Nokia, Bosch sau Hella sunt câteva dintre companiile care au deschis centre shared services la Timișoara. 

În industria locală de business services lucrează peste 12.000 de angajați și se înregistrează una dintre cele mai mici rate de plecare din companie. La nivel local, cei mai căutați sunt angajații care au experiență în servicii financiare sau de achiziții și care cunosc limbi străine precum germană, olandeză sau limbi ale țărilor nordice.

Care sunt salariile?

Salariul pentru nivelul de intrare al angajaților fără experiență din industrie poate fi, în multe cazuri, cu până la 30% mai mare comparativ cu minimul pe economie al angajaților cu studii superioare. Studiul, realizat în parteneriat cu KPMG, analizează șapte tipuri de posturi ale industriei. Pentru specialiștii în Project Management, de exemplu, salariul lunar poate începe de la 5.000 lei brut și poate ajunge în multe cazuri până la 20.000 lei brut pe lună. Pentru cei care lucrează în domeniul Financiar Contabil sau Servicii Clienți salariul de intrare poate începe de la 3.300 lei brut pe lună, iar pentru cei care activează în Supply Chain (aprovizionare) de la 3.000 lei brut pe lună.

Potrivit studiului, majoritatea companiilor oferă bonusuri de limbă care pot depăși 3.000 de lei brut lunar. Franceza, germana, italiana și spaniola sunt limbile cele mai căutate de către angajatori, acestea fiind plătite cu bonusuri ce variază între 270 de lei brut și 3.000 de lei brut pe lună. Cei care cunosc limbi mai puțin vorbite pot primi bonusuri până la 3.600 de lei brut în plus față de salariu. Un alt beneficiu acordat angajaților sunt zilele libere suplimentare, în afara celor obligatorii, care pot varia între una și șase zile pe an. 

Tichetele de masă, abonamentele medicale private și opțiunea de a avea ore de lucru flexibile se regăsesc de asemenea pe lista beneficiilor oferite de companii. Studiul realizat de ABSL împreună cu KPMG a fost făcut prin intermediul unui chestionar la care au răspuns 19 dintre companiile membre.

Automatizarea una dintre marile schimbări din industrie

Robotizarea unor activități înseamnă a le da angajaților posibilitatea să desfășoare activități unde își pot exprima mai bine competențele și creativitatea. Echipa are mai mult timp pentru a se dedica proiectelor și inițiativelor care aduc o valoare ridicată businessului. 

Angajatul din back-office sau call-center petrece până la 80% din timpul zilnic completând formulare, procesând date sau comenzi care „fură” din timp. Roboții software sunt capabili să rezolve activitățile pentru care sunt programați de cinci ori mai rapid comparativ cu personalul firmei. Conform studiului realizat de ABSL, 76% dintre companiile intervievate folosesc automatizarea simplă în activitățile companiei. Adăugând inteligența artificială și automatizarea cognitivă, roboții de software sunt capabili să întreprindă mai multe acțiuni repetitive și previzibile fără a mai fi nevoie de intervenția angajaților. 21% dintre companiile intervievate folosesc automatizarea cognitivă.

Asociaţia Business Service Leaders în România este cea mai important organizație care reprezintă sectorul de business services, adunând în componența sa cele mai importante companii din piață care își desfășoară activitatea în domenii precum Shared Services Center, Business Process Outsourcing sau Information Technology Outsourcing Research and Development. Rolul ABSL România este de a susține expansiunea sectorului de Business Service și transformarea acestuia într-un vector important al creșterii economice a României. Din ABSL România fac parte atât companii autohtone, cât și multinaționale de profil, lideri regionali și globali.

publicitate Timisoara banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/