Studiu al elevilor din Timiș: Aproape jumătate dintre copiii de 15 ani sunt analfabeți funcționali

Statistici dureroase ies la iveală în urma unui studiu realizat de Asociația Elevilor din Timiș. Acesta arată că aproape jumătate dintre copiii de 15 ani sunt analfabeți funcționali, iar doi din trei elevi sunt nevoiți să meargă pe jos cel puțin opt kilometri pentru a învăța, din lipsa transportului.

Suntem în secolul 21, însă nu puțini dintre copiii din România nu au acces la educație. Un studiu făcut public de Asociația Elevilor din Timiș scoate la iveală o serie de probleme cu care se confruntă copiii care doresc să învețe. Astfel, aflăm că între 40 și 45% dintre copiii de 15 ani sunt analfabeți funcționali.

Marea problemă a învățământului românesc constă în faptul că elevul nu înțelege utilitatea materiei pe care trebuie să o învețe. Astfel că „analfabeții funcțional” sunt rezultatul unui sistem de învățământ în care teoria nu a fost niciodată legată cu practica. Cel puțin 45% dintre elevii din România nu reușesc să depășească un nivel minim de alfabetizare funcțională. Însă oare câți din ceilalți 55% se descurcă la școală fără meditații private?”, atrag atenția elevii din Timiș.

De asemenea, studiul arată că 17% dintre copii parcurg cel puțin opt kilometri zilnic pentru a învăța. Mai mult, doi din trei elevi, din lipsa transportului ,sunt obligați să meargă pe jos aceste distanțe.

Un detaliu alarmant este faptul că grupa de vârstă ce se deplasează cel mai mult în acest mod este reprezentată de preșcolari, 77%. Din păcate, acest lucru nu afectează doar educația copiilor, ci este și un atentat asupra siguranței lor”, semnalează Asociația Elevilor din Timiș.

Din acest studiu mai aflăm că pentru a-și putea asigura resursele necesare, 80% dintre elevi, de la cei de grădiniță până la cei de liceu, sunt nevoiți să muncească. Astfel, 76% dintre aceștia muncesc 1-2 ore pe zi, 20% 3-4 ore, iar 4% lucrează peste 5 ore.

Acest stil de viață dăunează atât rezultatelor școlare ale elevilor, viziunii lor asupra școlii, cât și sănătății mintale a acestora. Pe lângă deficitul de resurse materiale, elevii din mediul rural nu primesc destul suport emoțional și intelectual din partea familiei. În medie, 1 din 4 copii nu știe și nu este ajutat să-și facă temele. Potrivit studiilor, atunci când părinții devin mai activi în educația copiilor lor, perspectivele lor de creștere, dezvoltare și realizare se îmbunătățesc”, informează elevii din Timiș.