A fost stabilită locația viitorului punct de trecere a frontierei de pe autostrada A9 Timișoara – Moravița. DRDP Timișoara a amplasat și o bornă kilometrică simbolică,
„Poziția viitorului Punct de Trecere a Frontierei de la Moravița, de pe autostrada A9 Timișoara – Moravița, a fost stabilită zilele trecute, la a doua reuniune a grupului de lucru la nivel de experți. Cu această ocazie, în locul unde va fi noul PTF, a fost amplasată și o bornă kilometrică simbolică – Km 0 al A9 Detaliile referitoare la conexiunea între autostrada Timișoara – Moravița și autostrada Belgrad – Vatin și stadiul celor două proiecte au fost discutate la întâlnirea care a avut loc la Moravița și la care au participat reprezentanți ai Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, CNAIR, DRDP Timișoara, Autoritatea Vamală din România, Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara, proiectantul desemnat pentru elaborarea studiului de fezabilitate – Search Corporation –, precum și reprezentanții Întreprinderii Publice a Drumurilor din Republica Serbia”, a transmis DRDP Timișoara.
Între timp, pe traseul autostrăzii se fac forajele pentru studiul geotehnic, iar studiul de fezabilitate a fost trimis, recent, la Ministerul Mediului pentru obținerea avizului. În document apar șase noduri rutiere și zeci de poduri, pasaje și podețe. Obținerea avizului de mediu este un pas obligatoriu înaintea licitației pentru proiectarea și execuția autostrăzii ce va lega Timișoara de punctul de trecere a frontierei Moravița.
„Proiectul de construire a autostrăzii Timișoara – Moravița implică realizarea unei infrastructuri menite să ofere condiții bune traficului de tranzit național și internațional, de mărfuri și persoane. De asemenea, vor fi îmbunătățite condițiile de circulație la nivel de rețea rutieră națională de transport, inclusiv sub aspect de siguranță rutieră, se vor reduce emisiile poluante, se vor reduce costurile de operare, răspunzând astfel cerințelor de dezvoltare economică, concretizată prin adaptarea rețelei rutiere naționale la cererea reală de transport”, aflăm din memoriul înaintat Ministerului Mediului.
Construirea autostrăzii Timișoara – Moravița face parte din planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport 2020 – 2030. Șoseaua va face legătura între 2 coridoare europene: fostul pan european IV în nord (Cehia – Austria – Ungaria – România) și fostul coridor pan european X în sud (Italia – Slovenia – Croția – Serbia – Macedonia / Bulgaria – Grecia).
Pe traseu se vor construi 6 noduri rutiere: pe A1 la Remetea Mare, DJ592 Albina, VO Timișoara Sud, DN59 Pădureni, DN58B Voiteg, DN57 Moravița. De asemenea, în planuri apar peste 40 de poduri, podețe și pasaje.
Costul SF-ului este de 10 milioane de lei, deși inițial a fost de 8,7 milioane de lei. A fost majorat cu peste 16 procente. Șoseaua de mare viteză va fi realizată cu fonduri din Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020.